DEVELOPMENT OF IMPROVISATION ABILITIES AMONG STUDENTS OF THEATRIC SPECIALTIES AT THE PRIMARY STAGE OF LEARNING
Abstract
The article considers the possibilities of the development of improvisation abilities among students of theatric specialties at the primary stage of learning. Based on the personal theatric-pedagogical experience, the author determines positive results of introduction of the technology of partners’ improvisation interaction in the learning process in the stage etude conditions. Special attention is paid to the consistent examination of certain stages of this technology, when the students develop the principal elements of the acting technique while acquiring the skills of improvisation acting.
References
- Бенкендорф С. А. Импровизация как элемент актерского и режиссерского мастерства // Мастерство режиссера / под общей ред. Н. А. Зверевой. М.: ГИТИС, 2002. 472 с.
- Большая советская энциклопедия: в 30-ти т. / гл. ред. А. М. Прохоров. Изд. 3-е. М.: Советская энциклопедия, 1972. Т. 10. 592 с.
- Гиппиус С. В. Тренинг развития креативности. Гимнастика чувств. СПб.: Речь, 2001. 346 с.
- Коллиер Дж. Становление джаза. М.: Радуга, 1984. 93 с.
- Попов П. Г. О методе. Театральная педагогика. Режиссура. М.: ВЦХТ, 2005. 160 с.
- Станиславский К. С. Работа актера над собой в творческом процессе переживания. М.: Изд-во Прайм-ЕВРОЗНАК, 2002.
- http://www.goldbiblioteca.ru/online_psihologiya/online_psistr2/123.php (дата обращения: 19.02.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 17, 2016.
Keywords
- импровизация
- сценический этюд
- обучение навыкам импровизации
- действование
- условия эффективности
- элементы театральной педагогики
- методика импровизационного взаимодействия партнеров
- improvisation
- stage etude
- teaching the skills of improvisation
- acting
- conditions of efficiency
- elements of theatric pedagogy
- technology of partners’ improvisation interaction
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC