• Original research article
  • June 17, 2016
  • Open access

TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO NON-LINGUISTIC STUDENTS ACCORDING TO THE REQUIREMENTS OF THE MODERN EDUCATIONAL STANDARDS

Abstract

The article examines the specifics of educational process on a foreign language at the non-linguistic faculties of a higher school in the context of implementing Federal State Educational Standards of Higher Education. The authors discuss the problems which the foreign language teachers come across and the ways to overcome them.

References

  1. Зимина Е. И. Профессиональная языковая подготовка: соответствие современным тенденциям // Социально-экономические явления и процессы. 2014. № 1 (59). С. 172-175.
  2. Кондакова Н. Н., Зимина Е. И. Использование Интернет-технологий в методике преподавания иностранных языков // Социально-экономические явления и процессы. 2011. № 11. С. 317-321.
  3. Кондакова Н. Н., Зимина Е. И. Актуальные вопросы формирования коммуникативной и переводческой компетенций студентов-бакалавров (английский язык, языковой вуз) // Социально-экономические явления и процессы. 2014. № 5. С. 121-124.

Author information

Elena Igorevna Zimina

Tambov State Musical Pedagogical Institute named after S. V. Rachmaninoff

Natal'ya Nikolaevna Kondakova

Tambov State University named after G. R. Derzhavin

About this article

Publication history

  • Published: June 17, 2016.

Keywords

  • обучение иностранному языку
  • неязыковые направления подготовки
  • образовательные стандарты
  • контроль
  • самостоятельная работа
  • преподаватель
  • Интернет-технологии
  • foreign language teaching
  • non-linguistic fields of training
  • educational standards
  • control
  • autonomous work
  • teacher
  • Internet-technologies

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)