PLACE AND IMPORTANCE OF STUDENTS’ SCIENTIFIC RESEARCH WORK IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS PROFESSIONAL EDUCATION
Abstract
Optimal organization of students’ scientific research work as an important stage of the modern educator’s system of continuous professional education is a dialectic integrity of, on the one hand, future specialist’s internal tendency for scientific creative activity and, on the other hand, student’s satisfaction from the high-quality scientific research. Such an approach greatly promotes the future specialist’s self-affirmation, stimulates his autonomy, considerable emotional lift and, in its turn, predetermines student’s successful involvement into the process of continuous professional education and self-improvement of a modern teacher-researcher both in the professional and, which is equally important, in the general cultural aspect.
References
- Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе М.: Академия, 2009. 180 с.
- Кондаков И. М. Психология. Иллюстрированный словарь. СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2013. 512 с.
- Махмутов М. И. Организация проблемного обучения в школе. Каунас: Швиеса, 1983. 219 с.
- Педагогика: учеб. пособие для студ. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. И. Мищенко, Е. Н. Шиянов. М.: Школа-Пресс, 2007. 512 с.
- Томилова Г.А. Опыт формирования педагогической направленности у студента университета. СПб.: Питер, 2010. 158 с.
- Фастовец И. В. Формирование профессионально- педагогической направленности личности учителя. М.: ТЦ Сфера, 2011. 120 с.
- Чернилевский Д. В., Филатов О. К. Технология обучения в высшей школе. М.: Экспедитор, 2011. 288 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 17, 2016.
Keywords
- научное творчество
- научно-творческая деятельность
- профессиональная подготовка
- непрерывное образование
- творческая педагогическая деятельность
- scientific creation
- scientific creative activity
- professional training
- continuous education
- creative pedagogical activity
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC