• Original research article
  • June 17, 2016
  • Open access

PROFESSIONAL SELF-DEVELOPMENT OF A STATE CIVIL EMPLOYEE IN THE PROCESS OF VOCATIONAL JOB TRAINING

Abstract

The article examines pedagogical issues, connected with professional self-development of a. The authors highlight the essence and specificity of state civil employee’s professional self-development in the process of training the state civil employee. Special attention is paid to the formation of vocational job competencies of the state civil employee.

References

  1. Граждан В. Д. Государственная гражданская служба. М.: Юркнига, 2015. 547 с.
  2. Бушуева И. П. Управление профессиональным развитием государственных гражданских служащих (региональный аспект): автореф. дисс. … к.с.н. Н. Новгород, 2015. 18 с.
  3. Бабелюк Е. Г. Реформа государственной службы в РФ: новый этап // Российский юридический журнал. 2003. № 3. С. 35-40.
  4. Малышева Н. Г. Профессионально-должностная подготовка государственных гражданских служащих. СПб.: Речь, 2013. 118 с.
  5. Об утверждении Положения об Управлении Президента Российской Федерации по вопросам государственной службы и кадров: указ Президента РФ от 4 декабря 2009 г. № 1382 : в ред. указов Президента РФ от 14 января 2011 г. № 38, от 27 августа 2011 г. № 1122 // Собр. законодательства Рос. Федерации. 2009. № 49 (ч. 2). Ст. 5922; 2011. № 4. Ст. 572; № 35. Ст. 5064.
  6. Пресняков В. М., Чаннов С. Е. Служебное право Российской Федерации: учеб. пособие. М.: Норма: ИНФРА-М, 2011. 448 с.

Author information

Aleksandr Nikolaevich Chuksin

Belgorod National Research University

Kirill Valer'evich Kozhevnikov

Belgorod National Research University

About this article

Publication history

  • Published: June 17, 2016.

Keywords

  • профессиональное саморазвитие
  • государственный гражданский служащий
  • педагогический процесс
  • профессионально-должностные компетенции
  • professional self-development
  • state civil employee
  • pedagogical process
  • vocational job competencies

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)