• Original research article
  • September 30, 2016
  • Open access

METHODOLOGY OF INTERDISCIPLINARY FOREIGN LANGUAGE EDUCATION

Abstract

The article determines the fundamental role of the interdisciplinary aspect of foreign language education in the cognition of unified natural-scientific worldview as part of a new scientific paradigm by students of agricultural universities. It is expected that the development of modern foreign language education is carried out within the framework of noospheric knowledge formation and is inextricably linked with the principle of interdisciplinarity.

References

  1. Вернадский В. И. Размышления натуралиста. Научная мысль как планетарное явление [Электронный ресурс]. URL: http://fanread.ru/book/3574676/?page=14 (дата обращения: 15.09.2016).
  2. Еловская С. В., Егорова Л. Ф., Протасова О. А. Обучение студентов бакалавриата и магистратуры аграрных вузов английскому языку на основе междисциплинарного подхода // Вестник Мичуринского ГАУ: научно-производственный журнал. 2013. № 2. С. 126-128.
  3. Пылаева Е. М. Эколингвистика как новое направление в языкознании ХХI века // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Проблемы языкознания и педагогики. 2011. № 5. С. 106-113.
  4. Сидорова И. В. Актуальные проблемы подготовки студентов педагогического вуза в области методики преподавания социогуманитарных дисциплин // Вестник Мичуринского государственного аграрного университета: научно-производственный журнал. 2013. № 3. С. 137-139.
  5. Черникова И. В. Философия и история науки: учебное пособие. Томск: Изд-во НТЛ, 2001. 388 с.

Author information

Svetlana Vladimirovna Elovskaya

Michurinsk State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2016.

Keywords

  • междисциплинарное иноязычное образование
  • единая естественнонаучная картина мира
  • холистическое мышление
  • междисциплинарные знания
  • ноосферное знание
  • эколингвистический компонент содержания обучения
  • interdisciplinary foreign language education
  • unified natural-scientific worldview
  • holistic thinking
  • interdisciplinary knowledge
  • noospheric knowledge
  • eco-linguistic component of training content

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)