• Original research article
  • September 30, 2016
  • Open access

BUSINESS GAMES AS ACTIVE METHOD OF TEACHING THE DISCIPLINE “INTERNAL DISEASES” TO MEDICAL STUDENTS OF SENIOR COURSES

Abstract

The article describes the methods of active teaching the discipline “Internal Diseases” to medical university students of the 5 and 6 courses. The developed business game with six participants allows students to be engaged in the atmosphere that is as close as possible to the actual medical practice, to form clinical judgement and to increase the responsibility for decision-making in a variety of clinical situations, and it fundamentally distinguishes such methods of teaching and control of knowledge from traditional ones.

References

  1. Бернштейн М. М., Бельчиков Я. М. Деловые игры. Рига: АВОТС, 1989. 314 с.
  2. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: метод. пособие. М.: Высш. шк., 1991. 207 с.
  3. Дьюи Дж. Демократия и образование / пер. с англ. М.: Педагогика-Пресс, 2000. 384 с.
  4. Жук А. И., Кашель Н. Н. Деятельностный подход в повышении квалификации: активные методы обучения. Мн.: Институт повышения квалификации и переподготовки руководящих работников и специалистов образования, 1994. 96 с.
  5. Карсон Д. Р. Деловые игры. Метод обучения принятию решений. М., 1977 г. 143 с.
  6. Комаров В. Ф. Управленческие имитационные игры. Новосибирск: Наука. Сибирское отделение, 1989. 272 с.
  7. Наумов Л. Б. Деловые игры в высшем медицинском образовании. М., 1982 г. 210 с.
  8. Наумов Л. Б. Учебные игры в медицине. М., 1986. 186 с.
  9. Смолкин А. М. Методы активного обучения: науч.-метод. пособие. М.: Высш. шк., 1991. 176 с.

Author information

Viktoriya Alekseevna Sergeeva

Saratov State Medical University named after V. I. Razumovsky

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2016.

Keywords

  • деловые игры
  • студенты
  • метод активного обучения
  • профессиональная подготовка
  • медицина
  • business games
  • students
  • active teaching method
  • professional training
  • medicine

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)