• Original research article
  • December 22, 2016
  • Open access

THEATRICAL TECHNOLOGIES IN TEACHING ENGLISH AT THE PRIMARY STAGE

Abstract

The article reveals the peculiarities of teaching English at the primary stage. Examining communicative competence as a goal, the correlation of its parameters (linguistic competence, sociolinguistic, discursive, strategic, socio-cultural and social) with different levels of learners for positive learning outcomes is no less important task. For efficient work, the use of musical children's opera is proposed.

References

  1. Беляев В. Б. Очерки по психологии обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 1965. 227 с.
  2. Бужинский В. В. Методика коммуникативного обучения иноязычной произносительной культуре на начальной ступени в средней школе: дисс. … к. пед. н. М., 1992. 198 с.
  3. Гальперин П. Я. Умственные действия как основа формирования мысли и образа // Вопросы психологии. 1957. № 6. С. 67-76.
  4. Зимняя И. А. Психологические основы формирования двуязычия // Русский язык в национальной школе. 1984. № 3. С. 27-29.
  5. Миньяр-Белоручьев Р. К. Методика обучения французскому языку. М.: Просвещение, 1990. 224 с.
  6. Михайловская Н. М. Музыка и дети. М.: Советский композитор, 1997. 260 с.
  7. Павлова С. В. Обучение интонационным моделям английского языка как средству прагматики высказывания: дисс. … канд. пед. наук. М., 1983. 191 с.
  8. Черная Е. В. Опера. М.: Музгиз, 1981. 126 с.
  9. Шехтер И. Ю. Целостность восприятия и обучения познавательным навыкам // Вопросы психологии. 1985. № 5. С. 17-28.
  10. Child from 5 to 10. A and B Publishers, 1996. 475 p.
  11. Ladousse G. P. Role Play. Oxford University Press, 1991. 182 p.

Author information

Natal’ya Nikolaevna Achkasova

Financial University under the Government of the Russian Federation, Moscow

About this article

Publication history

  • Published: December 22, 2016.

Keywords

  • элементарная коммуникативная компетенция
  • детская опера
  • театральные технологии
  • драматизация
  • elementary communicative competence
  • children’s opera
  • theatrical technologies
  • dramatization

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)