THEATRICAL TECHNOLOGIES IN TEACHING ENGLISH AT THE PRIMARY STAGE
Abstract
The article reveals the peculiarities of teaching English at the primary stage. Examining communicative competence as a goal, the correlation of its parameters (linguistic competence, sociolinguistic, discursive, strategic, socio-cultural and social) with different levels of learners for positive learning outcomes is no less important task. For efficient work, the use of musical children's opera is proposed.
References
- Беляев В. Б. Очерки по психологии обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 1965. 227 с.
- Бужинский В. В. Методика коммуникативного обучения иноязычной произносительной культуре на начальной ступени в средней школе: дисс. … к. пед. н. М., 1992. 198 с.
- Гальперин П. Я. Умственные действия как основа формирования мысли и образа // Вопросы психологии. 1957. № 6. С. 67-76.
- Зимняя И. А. Психологические основы формирования двуязычия // Русский язык в национальной школе. 1984. № 3. С. 27-29.
- Миньяр-Белоручьев Р. К. Методика обучения французскому языку. М.: Просвещение, 1990. 224 с.
- Михайловская Н. М. Музыка и дети. М.: Советский композитор, 1997. 260 с.
- Павлова С. В. Обучение интонационным моделям английского языка как средству прагматики высказывания: дисс. … канд. пед. наук. М., 1983. 191 с.
- Черная Е. В. Опера. М.: Музгиз, 1981. 126 с.
- Шехтер И. Ю. Целостность восприятия и обучения познавательным навыкам // Вопросы психологии. 1985. № 5. С. 17-28.
- Child from 5 to 10. A and B Publishers, 1996. 475 p.
- Ladousse G. P. Role Play. Oxford University Press, 1991. 182 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 22, 2016.
Keywords
- элементарная коммуникативная компетенция
- детская опера
- театральные технологии
- драматизация
- elementary communicative competence
- children’s opera
- theatrical technologies
- dramatization
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC