• Original research article
  • December 22, 2016
  • Open access

THE TEXT IN THE FOCUS OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION

Abstract

The article discusses the need for the use of the scientific text and the English-language text in the process of training masters possessing national variants of the English language to implement the communicative, pedagogical and research activity. In the process of training students of Master’s programme special attention is paid to inauthentic English-language texts reflecting the specific characteristics of national variants of the English language to the greatest extent. The use of scientific texts in the learning process contributes to the expansion of students’ erudition, development of theoretical and practical types of thinking. The works of foreign literature are aimed to develop value goals of students’ personality, as well as the actualization of intellectual potential of learners.

References

  1. Антипова А. М. Единая интонология и триадичность мышления // Единая интонология: альманах «Академические тетради» / гл. ред. Т. Я. Радионова. М., 2009. Вып. 13. С. 381-386.
  2. Борисов В. С. Словарь-справочник по методике преподавания иностранного языка. Коломна: Изд-во Коломенского пед. ин-та, 1999. 137 с.
  3. Иванова Л. В. Теория аббревиации в обучении иностранному языку в вузах (по материалам прессы немецкого языка) // Современные коммуникативные технологии в языковом образовании: материалы междунар. науч.-практ. конф. (г. Хабаровск, 1 декабря 2008 г.). Хабаровск: Изд-во Тихоокеан. гос. ун-та, 2008. С. 86-91.
  4. Позднякова Е. В. Использование текста в организации «диалога культур» // Современные коммуникативные технологии в языковом образовании: материалы междунар. науч.-практ. конф. (г. Хабаровск, 1 декабря 2008 г.). Хабаровск: Изд-во Тихоокеан. гос. ун-та, 2008. С. 172-177.
  5. Расторгуева Т. А. Очерки по исторической грамматике английского языка. М.: Высшая школа, 1989. 160 с.
  6. Рогова Г. В., Верещагина И. Н. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в общеобразовательных учреждениях. М.: Просвещение, 1998. 232 с.
  7. Скурагова Ю. В. Новая жизнь художественного текста в преподавании иностранных языков // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2002. № 3. С. 81-85.
  8. Шахбагова Д. А. Фонетическая система английского языка в диахронии и синхронии (на материале британского, американского, австралийского, канадского вариантов английского языка). М.: Роллис, 1992. 283 с.

Author information

Natal’ya Aleksandrovna Goncharova

Michurinsk State Agrarian University

Galina Vyacheslavovna Kretinina

Michurinsk State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: December 22, 2016.

Keywords

  • неаутентичные и аутентичные тексты
  • лингвистический эталон
  • средства формирования практических иноязычных коммуникативных умений
  • текст художественной литературы
  • личность магистра
  • коммуникативная, педагогическая и научно-исследовательская деятельность
  • inauthentic and authentic texts
  • linguistic standard
  • means of forming practical foreign language communicative skills
  • fiction text
  • master’s personality
  • communicative, pedagogical and research activity

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)