• Original research article
  • March 31, 2017
  • Open access

LOCAL HISTORY WORK IN ADDITIONAL EDUCATION SYSTEM USING DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES

Abstract

The article examines the use of distance learning techniques in the teaching of local history based on the author’s program “Historical local geography and culture” intended for distance learning of 13-16-year-old students. The program features a local history component that has traditionally been an effective means of education, has great educational potential and creates conditions for spiritual and intellectual development of the individual.

References

  1. Акользина М. К. Материалы мастер-класса по теме: «Краеведческая работа в системе дополнительного образования с использованием дистанционных технологий» [Электронный ресурс]. URL: http://dopobr.68edu.ru/wp-content/uploads/ 2015/04/краеведческая-работа-с-использованием-дист-технологий.pdf (дата обращения 21.02.2017).
  2. Лебедева М. Б., Агапонов С. В., Горюнова М. А., Костиков А. Н., Костикова Н. А., Никитина Л. Н., Соколова И. И., Степаненко Е. Б., Фрадкин В. Е., Шилова О. Н. Дистанционные образовательные технологии: проектирование и реализация учебных курсов / под общ. ред. М. Б. Лебедевой. СПб.: БХВ-Петербург, 2010. 336 с.

Author information

Marina Konstantinovna Akol'zina

Tambov State University named after G. R. Derzhavin

About this article

Publication history

  • Published: March 31, 2017.

Keywords

  • личностно-ориентированный подход к процессу обучения
  • краеведение
  • дистанционное обучение
  • образовательные технологии
  • телекоммуникации
  • personality-oriented approach to the learning process
  • local history
  • distance learning
  • educational technologies
  • telecommunications

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)