• Original research article
  • March 31, 2017
  • Open access

LABORATORY WORK AS A FORM OF ORGANIZING PRACTICAL LESSONS IN "ORAL FOLK ART"

Abstract

The article considers the methodology of organizing and conducting laboratory works of the course "Oral folk art" taking into account the future professional activity of the teacher of the Russian language and literature. Possible ways of organizing practical classes in the form of laboratory work, based on the unity of educational and exploratory search, are presented. It is proved that the organization of practical classes contributes to the formation of students' competencies related to the development of a research skill in the field of philology.

References

  1. Сборник материалов по русской истории: Русь допетровская: пособие для ст. классов средних учебных заведений и для самообразования / сост. С. В. Фарфоровский, С. С. Ларионов. Тифлис: Кавказский учебный округ, 1909. 464 с.
  2. Съезд учителей и деятелей средней школы в Петербурге. Июнь 1906 г. СПб., 1906. 166 с.
  3. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования по направлению подготовки 44.03.05 Педагогическое образование (с двумя профилями подготовки) [Электронный ресурс]. URL: http://fgosvo.ru/ news/2/1805 (дата обращения: 07.03.2017).

Author information

Kseniya Alekseevna Potashova

Moscow Region State University

About this article

Publication history

  • Published: March 31, 2017.

Keywords

  • лабораторная работа
  • компетентностный подход
  • исследовательские умения
  • активные методы обучения
  • «Устное народное творчество»
  • laboratory work
  • competence-based approach
  • research skills
  • active teaching methods
  • "Oral folk art"

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)