• Original research article
  • March 31, 2017
  • Open access

PECULARITIES OF TEACHING ENGLISH TO CHILDREN AGED 3-5 YEARS

Abstract

This article considers the features of teaching English to children aged 3-5 years. Special attention is paid to training funds aimed at comprehensive development of children’s abilities. Physiological features of children of this age are examined. Some rules for the organization of training activities for its successful development are identified. Topics for this category of students are proposed.

References

  1. Красюкова А. А. Некоторые аспекты обучения иностранному языку детей дошкольного возраста [Электронный ресурс]. URL: http://www.prodlenka.org/doshkolnoe-obrazovanie/nekotorye-aspekty-obucheniia-inostrannomu-iazyku-detei-doshkolnogo-vozrasta.html (дата обращения: 20.03.2017).
  2. Насибулина Т. В. Использование музыки и песен как учебного материала на начальном этапе обучения английскому языку [Электронный ресурс]. URL: http://festival.1september.ru/articles/508723/ (дата обращения: 18.03.2017).
  3. Тенис А. О. Использование рифмовок в обучении дошкольников английскому язык [Электронный ресурс]. URL: http://school2100.com/upload/iblock/4bf/4bfb228c485f64126d13100c0c1e33f5.pdf (дата обращения: 10.03.2017).
  4. Щербина А. А., Лагойкина А. А. Сказка как средство обучения английскому языку в детском саду [Электронный ресурс]. URL: http://conf.grsu.by/alternant/2012/04/17/489/ (дата обращения: 20.03.2017).

Author information

Irina Aleksandrovna Tishkina

The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (Branch) in Tambov

About this article

Publication history

  • Published: March 31, 2017.

Keywords

  • раннее обучение
  • английский язык
  • игровая деятельность
  • языковая культура
  • искусственная языковая среда
  • лингвистические способности
  • early learning
  • English
  • fun activities
  • language culture
  • artificial language environment
  • linguistic abilities

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)