• Original research article
  • March 31, 2017
  • Open access

METHODICAL GUIDES TO TEACH RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE ON THE BASIS OF SONGS

Abstract

The article presents two methodical guides based on songs. Each of them contains grammatical commentary, list of vocabulary, song text and the set of exercises aimed to actualize and consolidate grammatical competences, to develop listening, oral, writing and text comprehension skills. The material addresses foreign students who are competent in Russian at the level of First Certificate (B1).

References

  1. Грубмайр И. И. Использование песен на уроках РКИ [Электронный ресурс] / Многоязычие и межкультурная коммуникация: вызовы XXI века. 2013. URL: http://www.bilingual-online.net/index.php?option=com_content&view= article&id=1092%3Akongress-bilingual-bilium&catid=35%3Atema-mesyaca&Itemid=6&lang=ru (дата обращения: 10.02.2017).
  2. Куравлёва И. Р., Горбенко В. Д., Доценко М. Ю. Русский рок и русская грамматика. СПб., 2013. 104 с.
  3. Ровба Е. А. Использование популярных песен на занятиях по русскому языку как иностранному [Электронный ресурс]. URL: http://www.elib.grsu.by/doc/11134 (дата обращения: 10.02.2017).
  4. Толстова Н. Н. Модель занятия по РКИ на основе песни // Молодой учёный. 2016. № 3. С. 923-928.
  5. Эсмантова Т. Л. Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). 3-е изд., испр. и доп. СПб., 2014. 328 с.

Author information

Natal'ya Nikolaevna Tolstova

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: March 31, 2017.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • песни
  • грамматика
  • система заданий и упражнений
  • развитие навыков аудирования, говорения, письма и понимания текста
  • Russian as a foreign language
  • songs
  • grammar
  • system of tasks and exercises
  • developing listening, oral, writing and text comprehension skills

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)