• Original research article
  • June 30, 2017
  • Open access

INTERACTION OF TEACHER AND FAMILY IN STUDENTS’ SPIRITUAL AND MORAL DEVELOPMENT

Abstract

The article analyzes the problem of constructive cooperation of teacher and students’ parents necessary to achieve the high level of child’s spiritual and moral development. The author concludes on the necessity of such cooperation within the framework of pedagogical support and raises the problem of family role in the spiritual and moral education of a secondary school pupil. The paper identifies the problems of interrelations between parents and children, parents and teachers, justifies the productivity of continuous educational partnership of school and family.

References

  1. Лифинцева Н. И. Духовно-нравственные основы профессиональной деятельности учителя // Вестник Костромского государственного университета им. Н. А. Некрасова. 2012. № 1. С. 72-75.
  2. Метлик И. В. Взаимодействие основных социальных институтов в духовно-нравственном воспитании школьников // Вестник Томского государственного университета. Культурология и искусствоведение. 2013. № 4 (12). С. 231-236.
  3. Склярова Т. В. Православная школа как среда социализации // Вестник Православного Свято-Тихоновского гуманитарного университета. Серия IV: Педагогика. Психология. 2008. № 3 (10). С. 25-27.
  4. Шитякова Н. П. Сущность подготовки будущих учителей к духовно-нравственному воспитанию школьников // Вестник Южно-Уральского государственного университета. 2006. № 16. С. 145-149.

Author information

Aleksei Alekseevich Sterkhov

Shadrinsk State Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: June 30, 2017.

Keywords

  • педагогическое сопровождение
  • духовно-нравственное воспитание
  • духовно-нравственное развитие
  • семья
  • педагог
  • учащийся
  • развивающее взаимодействие
  • pedagogical support
  • spiritual and moral education
  • spiritual and moral development
  • family
  • teacher
  • student
  • developmental interaction

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)