INTERDISCIPLINARY APPROACH TO TEACHING HIGHER SCHOOL STUDENTS OF MEDICAL AND BIOLOGICAL SPECIALITIES
Abstract
The article considers the basic problems of integrating physiological and chemical disciplines, provides the adjacent theoretical material and situational tasks aimed to consolidate the acquired knowledge and to realize an interdisciplinary approach to teaching. The analysis of this interrelation contributes to raising the level of medical and biological higher school students’ academic competence.
References
- Гедранович В. В. Модель профессиональных компетенций выпускника учреждения высшего образования // Управление в социальных и экономических системах: материалы ХXI международной научно-практической конференции. Минск: Минский ин-т управления, 2012. С. 143-145.
- Кунцевич З. С., Морозова Э. Я. Учебно-методические разработки по самоподготовке к занятиям и выполнению лабораторных работ по общей химии для студентов лечебного факультета. Витебск: ВГМУ, 2004. 102 с.
- Нормальная физиология: типовая учебная программа по учебной дисциплине для специальностей: 1-79 01 01 Лечебное дело; 1-79 01 02 Педиатрия / сост. А. И. Кубарко, Д. А. Александров. Минск: БГМУ, 2014. 36 с.
- Общая химия: типовая учебная программа по учебной дисциплине для специальностей: 1-79 01 01 Лечебное дело; 1-79 01 02 Педиатрия / сост. В. В. Лелевич. Гродно: ГрГМУ, 2016. 34 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 30, 2017.
Keywords
- междисциплинарный подход
- физиология
- химия
- высшие учебные заведения
- академические компетенции
- профессиональная подготовка студентов
- образовательный стандарт
- interdisciplinary approach
- physiology
- chemistry
- higher education establishments
- academic competences
- students’ professional training
- educational standard
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC