• Original research article
  • September 30, 2017
  • Open access

INTERDISCIPLINARY APPROACH TO TEACHING HIGHER SCHOOL STUDENTS OF MEDICAL AND BIOLOGICAL SPECIALITIES

Abstract

The article considers the basic problems of integrating physiological and chemical disciplines, provides the adjacent theoretical material and situational tasks aimed to consolidate the acquired knowledge and to realize an interdisciplinary approach to teaching. The analysis of this interrelation contributes to raising the level of medical and biological higher school students’ academic competence.

References

  1. Гедранович В. В. Модель профессиональных компетенций выпускника учреждения высшего образования // Управление в социальных и экономических системах: материалы ХXI международной научно-практической конференции. Минск: Минский ин-т управления, 2012. С. 143-145.
  2. Кунцевич З. С., Морозова Э. Я. Учебно-методические разработки по самоподготовке к занятиям и выполнению лабораторных работ по общей химии для студентов лечебного факультета. Витебск: ВГМУ, 2004. 102 с.
  3. Нормальная физиология: типовая учебная программа по учебной дисциплине для специальностей: 1-79 01 01 Лечебное дело; 1-79 01 02 Педиатрия / сост. А. И. Кубарко, Д. А. Александров. Минск: БГМУ, 2014. 36 с.
  4. Общая химия: типовая учебная программа по учебной дисциплине для специальностей: 1-79 01 01 Лечебное дело; 1-79 01 02 Педиатрия / сост. В. В. Лелевич. Гродно: ГрГМУ, 2016. 34 с.

Author information

Elena Anatol'evna Gusakova

Vitebsk State Order of Peoples’ Friendship Medical University

Ol'ga Mikhailovna Balaeva-Tikhomirova

Vitebsk State University named after P. M. Masherov

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2017.

Keywords

  • междисциплинарный подход
  • физиология
  • химия
  • высшие учебные заведения
  • академические компетенции
  • профессиональная подготовка студентов
  • образовательный стандарт
  • interdisciplinary approach
  • physiology
  • chemistry
  • higher education establishments
  • academic competences
  • students’ professional training
  • educational standard

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)