• Original research article
  • September 30, 2017
  • Open access

STUDENT YOUTH’S INFORMATION REQUEST

Abstract

The article deals with the problem of adaptation of the educational environment to the information requests of modern student youth. The peculiarities of the network information space are described. The conditions for the development of the modern educational environment with account of the information requests of students are formulated. The specific methods that allow transforming the obtained information are identified.

References

  1. Носкова Т. Н. Психодидактика информационно-образовательной среды. СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2007. 171 c.
  2. Носкова Т. Н., Павлова Т. Б. и др. Новые условия становления информационной культуры специалиста XXI века: монография. СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2013. 102 с.
  3. Сетевая образовательная среда: электронные ресурсы: учеб.-метод. пособие / под ред. Т. Н. Носковой. СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2015. 114 с.
  4. Kulikova S. S., Yakovleva O. V. The Virtual Environment Influence on the Socialization of Today’s Youth // ARPN Journal of Science and Technology. 2013. Vol. 3. № 4. P. 386-389.

Author information

Svetlana Sergeevna Kulikova

Herzen State Pedagogical University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2017.

Keywords

  • информационное пространство
  • информационный запрос
  • сетевая среда
  • информационные образовательные ресурсы
  • студенты
  • information space
  • information request
  • network environment
  • information educational resources
  • students

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)