ADAPTATION OF FIRST-YEAR STUDENTS TO EDUCATION AT TECHNICAL HIGHER SCHOOL WHEN STUDYING THE DISCIPLINE “ALGEBRA AND GEOMETRY”
Abstract
The article introduces author’s experience of purposeful pedagogical influence on first-year students’ adaptation to education at technical higher school (by the example of teaching the discipline “Algebra and Geometry”). The author describes the techniques to develop cognitive, motivational-volitional, and socio-communicative relations in the process of teaching Mathematics. The paper provides the examples of developing special communicative constructions.
References
- Виноградова А. А. Адаптация студентов младших курсов к обучению в вузе в процессе изучения математических и естественнонаучных дисциплин: автореф. дисс. … к. пед. н. Тюмень, 2008. 21 с.
- Непомняща Т. В. Формування комунікативної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів у процесі навчання математичних дисциплін: дисс. … к. пед. н. Донецьк, 2013. 252 с.
- Просецкий П. А. Психологические особенности адаптации студентов нового приёма к условиям обучения в вузе // Комплексная проблема профориентации, адаптации и повышения квалификации. Минск: Слово, 1976. С. 124-128.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 30, 2017.
Keywords
- адаптация первокурсников к обучению
- когнитивные связи
- мотивационно-волевые связи
- социально-коммуникативные связи
- специальная коммуникативная конструкция
- first-year students’ adaptation to education
- cognitive relations
- motivational and volitional relations
- socio-communicative relations
- special communicative construction
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC