• Original research article
  • September 30, 2017
  • Open access

IMPROVING AUDITIVE SKILLS AT HIGHER SCHOOL (BY THE EXAMPLE OF THE DISCIPLINE “FOREIGN LANGUAGE” WITH BACHELOR STUDENTS OF THE FIELD OF TRAINING 38.03.01 “ECONOMICS”)

Abstract

The article identifies the role of foreign speech auditory perception and understanding in the life of a future specialist. The importance of listening skills directly influences the objective of the modern foreign-language teacher and the task realizing this objective. The author describes certain peculiarities of listening procedure, proposes her own methodical guidelines containing the different types of tasks correlating with three stages of listening comprehension procedure.

References

  1. Астафурова Т. Н. Стратегии коммуникативного поведения в профессионально-значимых ситуациях межкультурного общения (лингвистический и дидактический аспекты): дисс. … д. пед. н. М., 1997. 325 с.
  2. Быч Е. И., Торбик Е. М. Сборник учебных заданий к видеофрагментам по дисциплине «Иностранный язык» [Электронный ресурс]. М., 2017. 80 с. URL: http://portal.fa.ru/Files/Data/C70F1C4F-90D2-4AC4-8189-0736BC5203B6/Szd_ Inyaz_bE_17.pdf (дата обращения: 02.08.2017).
  3. Кошкарова Н. Н. Соотношение понятий «дискурс», «подъязык», «регистр» в исследованиях профессиональной коммуникации // Вестник Челябинского государственного университета. 2013. № 31 (322). Вып. 84. Филология. Искусствоведение. С. 53-54.
  4. Field J. Listening in the Language Classrооm. Cambridge, 2008. 366 p.
  5. Wоlvin A. D., Cоakly C. G. Listening. Boston, 1996. 464 p.

Author information

Elena Mikhailovna Torbik

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2017.

Keywords

  • аудирование
  • учебное аудирование
  • высшая школа
  • подъязык специальности
  • профориентация
  • терминология
  • методика обучения аудированию
  • listening comprehension
  • educational listening
  • higher school
  • professional sublanguage
  • vocational guidance
  • terminology
  • methodology to teach listening comprehension

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)