• Original research article
  • September 30, 2017
  • Open access

ORGANIZING PEDAGOGICAL STUDENTS’ SELF-GUIDED WORK: PROBLEMS AND PROSPECTS

Abstract

The article considers the problems of organizing educational process at higher school impeding the formation of students’ ability to develop autonomously and creatively professionally valuable competences. The authors establish the requirements for organization of the modern educational process at higher school and identify some structural problems requiring attention.

References

  1. Ушатикова И. И. Формирование опыта рефлексивной деятельности у будущих учителей в процессе преподавания педагогических дисциплин в вузе // Научный диалог. 2012. № 10. С. 70-79.
  2. Ушатикова И. И., Рахманова А. Р. Реализация практико-ориентированного подхода к профессиональной подготовке будущего учителя на пропедевтическом этапе изучения педагогических дисциплин // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. Челябинск, 2017. № 1. С. 31-36.

Author information

Irina Igorevna Ushatikova

Elabuga Institute of Kazan (Volga region) Federal University

Kseniya Sergeevna Ushatikova

Elabuga Institute of Kazan (Volga region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: September 30, 2017.

Keywords

  • качество самостоятельной работы
  • содержание лекций и семинаров
  • педагогическая технология
  • критерий оценки
  • характер взаимоотношений
  • quality of self-guided work
  • content of lectures and seminars
  • pedagogical technology
  • assessment criterion
  • nature of relations

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)