• Original research article
  • December 26, 2017
  • Open access

SPECIAL TRAINING OF A FOREIGN LANGUAGE TEACHER FOR PROFESSIONAL ACTIVITY IN NEW INFORMATIONAL SPACE

Abstract

The article considers peculiarities of teaching a foreign language at a higher education establishment while training specialists of technical specialities in modern scientific and technical conditions. Problems that a teacher faces when choosing linguo-didactic material and methods motivating a student while learning a professional language and some ways of their solving are discussed. Some issues of partial transfer of teaching a foreign language to the base of the informational-communicative platform Moodle are investigated.

References

  1. Волегжанина И. С., Быкадорова Е. С., Чусовлянова С. В. Информационно-коммуникативная платформа развития профессиональной иноязычной компетентности обучающихся инженерных направлений и специальностей в многоуровневой системе образования // Мир науки, культуры, образования. 2014. № 3 (46). С. 7-15.
  2. Крупченко А. К. Введение в профессиональную лингводидактику. М.: МФТИ, 2005. 311 с.
  3. Крылова А. С. Иноязычная подготовка как фактор профессионального становления специалиста отрасли связи в средней профессиональной школе: дисс.. к. пед. н. Казань, 2003. 194 c.
  4. Крылова А. С. Интегрированное обучение как реализация междисциплинарного подхода в изучении иностранного языка в техническом вузе // Современные коммуникативные технологии в языковом образовании: материалы международной науч.-практ. конф. Хабаровск: Издательство ТОГУ 2008. С. 119-124.
  5. Крылова A. C. Формирование учебного интереса студентов к изучению иностранного языка [Электронный ресурс]. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-uchebnogo-interesa-studentov-k-izucheniyu-inostrannogo-yazyka (дата обращения: 14.10.2017).
  6. Попов Е. Б. Английский язык в юридическом вузе: из опыта конструирования учебного курса по программам дополнительной квалификации «Переводчик в сфере профессиональной коммуникации» // Вестник Оренбургского государственного педагогического университета. 2016 № 1 (17). С. 259-272.
  7. Черкашина Е. И. Современные тенденции профессиональной подготовки преподавателя иностранного языка // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2012. № 5 (120). С. 58-64.
  8. Ялаева Н. В. Применение MLS MOODLE в обучении английскому языку в юридическом вузе // Правоохранительные органы. Теория и практика. 2015. № 2. С. 169-172.

Author information

Lyudmila Borisovna Shchavinskaya

Tomsk State University of Architecture and Building

Irina Vladimirovna Mikhailova

Tomsk State University of Architecture and Building

About this article

Publication history

  • Published: December 26, 2017.

Keywords

  • профессиональная языковая подготовка
  • инновационное инженерное образование
  • информационно-коммуникативная платформа Moodle
  • профессиональная компетентность
  • обучение иностранным языкам в профессиональной сфере
  • специальная подготовка педагогических кадров
  • professional language training
  • innovative engineering education
  • informational-communicative platform Moodle
  • professional competence
  • teaching foreign languages in professional sphere
  • special training of pedagogical personnel

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)