• Original research article
  • April 30, 2018
  • Open access

METHODS OF WORKING WITH SCIENTIFIC TEXTS ON ECONOMICS IN CLASSES WITH VIETNAMESE STUDENTS AT THE PREPARATORY FACULTY

Abstract

Teaching the language of the specialty is an important aspect in teaching Russian as a foreign language at the preparatory faculty. It is well-known that a scientific text has a number of features, for example: large quantity of terms, increased use of verbal nouns, various syntactic constructions. The article describes some methods of working with educational and scientific texts on economics in classes with entrants, who have come from the Socialist Republic of Vietnam.

References

  1. Бастракова Е. А. Девербативы и девербативные обороты в лингводидактическом аспекте // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2016. № 5-5. С. 11-13.
  2. Гончаренко Н. В., Игнатенко О. П., Алтухова О. Н. Мультимедийная технология «облако слов» как способ визуализации учебной информации в обучении русскому языку иностранных студентов-медиков // Русский язык за рубежом. 2017. № 3 (262). С. 90-95.
  3. Тартынских В. В. Приемы работы с аутентичными текстами при обучении вьетнамских студентов русскому языку как иностранному // Русский язык за рубежом (специальный выпуск). 2015. № 22. С. 22-26.
  4. Хавронина С. А., Крылова О. А. Обучение иностранцев порядку слов в русском языке. М.: Русский язык, 1989. 101 с.
  5. Overall Ranking. The Soft Power 30, 2017 [Электронный ресурс]. URL: https://softpower30.com/country/russian-federation/?country_years=2016,2017 (дата обращения: 19.02.2018).

Author information

Natal'ya Nikolaevna Tolstova

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Received: February 27, 2018.
  • Published: April 30, 2018.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • подготовительный факультет
  • учащиеся из Вьетнама
  • научный текст
  • приемы работы
  • Russian as a foreign language
  • preparatory faculty
  • students from Vietnam
  • scientific text
  • methods of work

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)