• Original research article
  • October 20, 2018
  • Open access

INCREASING MOTIVATION TO LEARN FRENCH AMONG STUDENTS OF NON-LINGUISTIC SPECIALTIES AT MOSCOW STATE INSTITUTE OF INTERNATIONAL RELATIONS

Abstract

The article is devoted to the problem of motivating students of non-linguistic specialties to study French at Moscow State Institute of International Relations (MGIMO). The paper deals with the notions “motive” and “motivation”, “external motivation” and “internal motivation”. For this study the authors use: the observation method to determine the difficulties faced by teachers and students in the study of the French language, as well as the method of questioning students to examine the motivation of the latter. The work also provides the ways to increase students’ motivation to learn French.

References

  1. Божович Л. И. Проблема развития мотивационной сферы ребенка // Божович Л. И. Изучение мотивации поведения детей и подростков. М.: Педагогика, 1972. С. 7-44.
  2. Гамезо М. В., Петрова Е. А., Орлова Л. М. Возрастная и педагогическая психология / под ред. М. В. Гамезо. М.: Педагогическое общество России, 2003. 512 с.
  3. Гордеева Т. О. Базовые типы мотивации деятельности: потребностная модель // Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. 2014. № 3. С. 63-78.
  4. Зайцева С. Е. Формирование мотивации изучения иностранного языка у студентов неязыковых специальностей // Научный аспект. 2012. № 4. C. 10-15.
  5. Маслоу А. Мотивация и личность. СПб.: Питер, 2008. 352 с.
  6. Этимологический словарь современного русского языка / под ред. М. Н. Свиридовой. М.: Аделант, 2014. 512 с.
  7. Le site de la Francophonie [Электронный ресурс]. URL: https://www.francophonie.org/-84-Etats-et-gouvernements-.html (дата обращения: 12.05.2018).

Author information

Tat’yana Aleksandrovna Selezneva

Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation

Mariya Vladimirovna Kharlamova

Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Received: June 29, 2018.
  • Published: October 20, 2018.

Keywords

  • мотивация
  • внешняя мотивация
  • внутренняя мотивация
  • студенты
  • нелингвистическая специальность
  • французский язык
  • motivation
  • external motivation
  • internal motivation
  • students
  • non-linguistic specialty
  • French language

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)