• Original research article
  • March 31, 2019
  • Open access

INTERACTIVE POSSIBILITIES OF E-LEARNING COURSE DEVELOPED ON THE BASIS OF THE MOODLE SYSTEM

Abstract

The article substantiates the need for the introduction of digital educational innovations in higher school teaching process. Attention is paid to one of important approaches to specialists’ training at higher school - transition to a “blended model” of training, which combines and interpenetrates full-time and e-learning with the opportunity for students to choose time, place, pace and trajectory of studying independently. The innovative advantages of the Moodle virtual learning environment are highlighted. By the example of the author’s e-learning course “Basics of Mathematical Information Processing”, the interactive possibilities of e-learning are considered, which contribute to enhancing higher school students’ independent work.

References

  1. Ваганова О. И. Интерактивные технологии в подготовке бакалавра профессионального обучения // Вестник Минского университета. 2014. № 2. С. 15-19.
  2. Долгова Т. В. Смешанное обучение - инновация XXI века [Электронный ресурс]. URL: http://interactiv.su/2017/12/31/ смешанное-обучение-инновация-xxi-века/ (дата обращения: 15.03.2019).
  3. Нагаева И. А. Смешанное обучение в современном образовательном процессе: необходимость и возможности // Отечественная и зарубежная педагогика. 2016. № 6. С. 56-67.
  4. Орехова Е. Ю. Использование смешанного обучения в высшей школе: от теории к практике // Глобальный научный потенциал. 2017. № 6 (75). С. 21-24.
  5. Поколение Y и поколение Z в поиске собственных мест под солнцем [Электронный ресурс]. URL: http://worldcrisis. ru/crisis/2712759 (дата обращения: 29.11.2018).
  6. Психолого-педагогический словарь для учителей и руководителей общеразвивающих учреждений / авт.-сост. В. А. Межериков; под ред. П. И. Пидкасистого. Ростов-на-Дону: Феникс, 1998. 544 с.
  7. Современная цифровая образовательная среда в РФ [Электронный ресурс]. URL: http://neorusedu.ru/ (дата обращения: 12.02.2018).
  8. Шамис Е., Никонов Е. Основы теории поколений [Электронный ресурс]. URL: https://youtu.be/UXszeD4wrrU (дата обращения: 12.02.2018).
  9. Шурыгин В. Ю., Краснова Л. А. Организация самостоятельной работы студентов при изучении физики на основе использования элементов дистанционного обучения в LMS Moodle // Образование и наука. 2015. № 8 (127). С. 125-139.

Author information

Ol’ga Anatol’evna Medvedeva

Sevastopol State University

About this article

Publication history

  • Received: February 12, 2019.
  • Published: March 31, 2019.

Keywords

  • смешанное обучение
  • самостоятельная работа
  • электронное обучение
  • Moodle
  • интерактивность
  • интерактивные методы обучения
  • электронный учебный курс
  • blended learning
  • independent work
  • e-learning
  • interactivity
  • interactive teaching methods
  • e-learning course

Copyright

© 2019 The Author(s)
© 2019 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)