• Original research article
  • March 12, 2020
  • Open access

Advantages of Using AR (“Augmented Reality”) Technology in the Process of Teaching a Foreign Language to Non-Linguistic Students

Abstract

The article is devoted to a relevant problem of introducing AR (“Augmented Reality”) technology in the process of teaching a foreign language to non-linguistic students. The researcher’s attention is focused on advantages of using this technology when forming learners’ professional foreign-language competence. The paper aims to show advantages of using AR technology when forming students’ professional foreign-language competence. The experiment results allow concluding about reasonability of introducing AR technology in the process of non-linguistic students’ foreign-language training.

References

  1. Варникова О. В. Формирование профессиональной компетентности студентов высшей школы в процессе иноязычной подготовки: автореф. дисс. … д. пед. н. Пенза, 2011. 42 с.
  2. Дементьева А. В., Откупщикова И. А., Реськов К. Н. Дополненная реальность в учебном процессе [Электронный ресурс] // Научное сообщество студентов: междисциплинарные исследования: сб. ст. по материалам XLII Междунар. студ. науч.-практ. конф. 2018. № 7 (42). URL: https://sibac.info/archive/meghdis/7(42).pdf (дата обращения: 26.11.2019).
  3. Коннова З. И., Семенова Г. В. Формирование социокультурной компетенции студентов на занятиях по иностранному языку // Известия Тульского государственного университета. Гуманитарные науки. 2018. Вып. 4. С. 71-80.
  4. Корниенко О. П. Формирование иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции у студентов архитектурно-строительных специальностей // Бизнес. Образование. Право. 2008. № 6. С. 101-103.
  5. Семенова Г. В., Коннова З. И. Использование мобильных устройств при обучении иностранному языку студентов неязыковых вузов // За качественное образование: материалы IV Всероссийского форума (с международным участием). Саратов: Саратовский государственный медицинский университет им. В. И. Разумовского, 2019. С. 434-438.
  6. Технологии AR и VR в образовании [Электронный ресурс]. URL: https://habr.com/ru/company/mailru/blog/435996/ (дата обращения: 20.02.2020).
  7. Яковлев Б. С., Пустов С. И. Классификация и перспективные направления использования технологии дополненной реальности [Электронный ресурс] // Известия Тульского государственного университета. Технические науки. 2013. № 3. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/klassifikatsiya-i-perspektivnye-napravleniya-ispolzovaniya-tehnologii-dopolnennoy-realnosti (дата обращения: 10.09.2019).
  8. Di Serio Á., Ibáñez M. B., Delgado Kloos C. Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course [Электронный ресурс] // Computers & Education. 2013. Vol. 68. P. 586-596. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360131512000590?via%3Dihub (дата обращения: 20.02.2020).
  9. Kauffmann H., Papp M. Learning objects for education with augmented reality // Proceedings of European Distance and E-Learning Network. Vienna, 2006. P. 160-165.
  10. Leiva Olivencia, Moreno J. J., Martínez N. M. Tecnologías de geolocalización y realidad aumentada en contextos educativos: experiencias y herramientas didácticas [Электронный ресурс] // Revista DIM. 2015. Vol. 31. P. 1-18. URL: http://dim.pangea.org/revista31.htm (дата обращения: 07.03.2017).
  11. Sánchez Bolado J. A pedagogical model of application of augmented reality in the teaching of Spanish as a foreign language [Электронный ресурс]. URL: https://mafiadoc.com/a-pedagogical-model-of-application-of-augmented_5c143267097c47ab078b6292.html (дата обращения: 20.02.2020).

Author information

Galina Vladimirovna Semenova

Tula State University

About this article

Publication history

  • Received: November 28, 2019.
  • Published: March 12, 2020.

Keywords

  • информационные технологии
  • дополненная реальность
  • технология “Augmented Reality” (AR)
  • профессиональная иноязычная компетенция
  • мобильное изучение языков
  • компьютерные тренажеры
  • неязыковой вуз
  • information technologies
  • augmented reality
  • AR (“Augmented Reality”) technology
  • professional foreign-language competence
  • mobile language learning
  • virtual simulators
  • non-linguistic higher education establishment

Copyright

© 2020 The Author(s)
© 2020 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)