• Original research article
  • April 21, 2020
  • Open access

Attempt of Using a Mini-Site while Teaching the English Grammar to Correspondence Students

Abstract

The research objective is to identify advantages of using a mini-site in foreign language education and to determine its place in educational process. The article examines the problem of using modern information technologies while teaching the English grammar to secondary school students. Relying on practical experience of working with a mini-site, the authors propose recommendations on successful creation and effective support of a teacher’s mini-site and on controlling the level of skills while teaching the English grammar to correspondence students. Scientific originality of the paper involves developing recommendations on successful creation and effective support of a teacher’s mini-site and on controlling the level of grammatical skills while teaching the English grammar to correspondence students. The conditions for efficiency of a foreign language teacher’s mini-site are analysed, its place in educational process is determined.

References

  1. Алиева А. Э. Особенности использования информационных технологий на уроках чтения и письма // International Scientific Review. 2015. № 3 (4). С. 59-60.
  2. Аникина Ж. С. Учебная автономия как неотъемлемый компонент процесса обучения иностранному языку в XXI в. // Вестник Томского государственного университета. 2011. № 1. С. 149-153.
  3. Петров А. Е., Полат Е. С., Моисеева М. В. Педагогические технологии дистанционного обучения: учебное пособие для вузов. М.: Академия, 2008. 400 с.
  4. Подавец О. Д. Обучение английскому языку в сфере новых информационных технологий // Journal of Siberian Medical Sciences. 2015. № 1. С. 42-37.
  5. Полат Е. С. Понятийный аппарат дистанционного обучения [Электронный ресурс] // Вопросы интернет-образования. 2002. № 19. URL: http://vio.uchim.info/Vio_19/cd_site/articles/art_1_21.htm (дата обращения: 06.03.2020).
  6. Соловова Е. Н. Методическая подготовка и переподготовка учителя иностранного языка: интерактивно-рефлексивный подход: монография. М.: ГЛОССА-ПРЕСС, 2015. 336 с.
  7. Тихомиров В. П. Дистанционное образование в России // Дистанционное образование. 1996. № 1. С. 3-8.
  8. Щенников С. А. Дистанционная образовательная сеть // Высшее образование в России. 2014. № 3. С. 8-12.
  9. Collaborative language learning and teaching / ed. by D. Nunan. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. 276 р.
  10. Johnson D. W., Johnson R. T. Learning Together and Alone: Cooperative, Competitive, and Individualistic Learning. 4th ed. Needham Heights, Mass.: Allyn & Bacon, 1994. 360 р.
  11. https://newtonew.com/school/teacher-website-howto (дата обращения: 01.04.2020).
  12. https://rosuchebnik.ru/material/sozdanie-personalnogo-sayta/ (дата обращения: 01.04.2020).
  13. https://sites.google.com/view/efs-lst/главная (дата обращения: 06.04.2020).

Author information

Tat'yana Borisovna Pasechnik

tate University of Humanities and Social Studies

Ekaterina Mikhailovna Karyakina

tate University of Humanities and Social Studies

About this article

Publication history

  • Received: January 29, 2020.
  • Published: April 21, 2020.

Keywords

  • методика преподавания английского языка
  • дистанционное обучение
  • информационные технологии в образовании
  • мини-сайт
  • грамматика английского языка
  • English language teaching methodology
  • distance learning
  • information technologies in education
  • mini-site
  • English grammar

Copyright

© 2020 The Author(s)
© 2020 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)