Teaching English-Language Art Criticism Terminology on the Basis of Authentic Literary Texts of the “Painting” Subject Area to Students-Historians
Abstract
The research objective includes theoretical and experimental justification of a technology to teach the English-language art criticism terminology on the basis of literary texts of the “Painting” subject area to students-historians. The article proposes techniques to teach the English-language oral speech on the basis of authentic literary texts of the “Painting” subject area. The suggested technology promotes formation of the foreign-language professional communicative competence among students-historians, which fits requirements of normative documents and satisfies students’ needs identified during a survey. Scientific originality of the study involves developing methodology to teach the English-language art criticism terminology on the basis of authentic literary texts of the “Painting” subject area to students-historians. The research findings are as follows: the authors prove that authentic literary texts possess a didactic potential and contain the basic art criticism terms students require to prepare a descriptive monologue (description of a painting, sculpture, architectural monument, etc.).
References
- Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений. М.: Академия, 2004. 336 с.
- Долматовская Е. Ю. Методика обучения терминологии по специальности в неязыковом вузе (английский язык): автореф. дисс. … к. пед. н. М., 1976. 20 с.
- Зайцева И. В. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку на историческом факультете университета: дисс. … к. пед. н. / Елецкий государственный университет им. И. А. Бунина. Елец, 2004. 233 с.
- Лейчик В. М. Терминоведение: предмет, методы, структура. Изд-е 4-е. М.: ЛИБРОКОМ, 2009. 256 с.
- Пассов Е. И., Кузовлева Н. Е. Урок иностранного языка. Ростов н/Д - М.: Феникс; Глосса-Пресс, 2010. 640 с.
- Тарасенко В. В. Обучение иноязычной профессионально-ориентированной монологической речи студентов исторического факультета: дисс. … к. пед. н. / Санкт-Петербургский государственный университет. СПб., 2008. 245 с.
- Трубицина О. И. Методика обучения иностранному языку: учебник и практикум для академического бакалавриата. М.: Юрайт, 2019. 384 с.
- Харлов Г. А. Основы системного обучения иноязычному лексическому материалу при чтении текстов в неязыковом вузе: автореф. дисс. … д. пед. н. М., 1991. 32 с.
- Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: теория и практика: учебное пособие для преподавателей и студентов. Изд-е 2-е, испр. и доп. М.: Филоматис, 2006. 480 с.
- Cambridge Dictionary [Электронный ресурс]. URL: https://dictionary.cambridge.org/ (дата обращения: 13.03.2020).
- Cronin A. J. Crusader’s Tomb. L.: V. Gollancz, 1956. 351 p.
- Kipling R. The Light That Failed. L.: Macmillan, 1940. 289 p.
- London J. Martin Eden. N. Y.: Penguin, 1947. 346 p.
- Macmillan Dictionary [Электронный ресурс]. URL: https://www.macmillandictionary.com/ (дата обращения: 20.03.2020).
- Merriam-Webster [Электронный ресурс]. URL: https://www.merriam-webster.com/ (дата обращения: 10.03.2020).
- Murray C. Gothic (Architecture. Sculpture. Painting). Сologne: Könemann, 2004. 520 p.
- Toman R. Romanesque (Architecture. Sculpture. Painting). Сologne: Ullmann & Könemann, 2007. 480 p.
Author information
About this article
Publication history
- Received: August 22, 2020.
- Published: October 30, 2020.
Keywords
- англоязычная искусствоведческая терминология
- аутентичные художественные тексты
- тематика «Живопись»
- студенты-историки
- устная речь
- English-language art criticism terminology
- authentic literary texts
- “Painting” subject area
- students-historians
- oral speech
Copyright
© 2020 The Author(s)
© 2020 Gramota Publishing, LLC