• Original research article
  • December 30, 2020
  • Open access

‘Quizlet’ Application as a Means of Teaching Latin to Higher School Students

Abstract

The research objective includes identifying efficiency of the ‘Quizlet’ educational platform, intended for teaching modern languages, when teaching a dead language. The paper describes experience of using ‘Quizlet’ in teaching Latin and analyses results of a students’ survey and academic achievements of students who used the application to acquire the Latin vocabulary. Scientific originality of the study involves a comprehensive theoretical and practical analysis of the program functionalities from the viewpoint of the Latin language teaching. The conducted research allows concluding that ‘Quizlet’ is an efficient tool to teach the Latin vocabulary and to raise students’ interest in the discipline, but a teacher’s control and error correction are essential.

References

  1. Брагова А. М. Основы обучения латинскому языку в гуманитарном университете [Электронный ресурс] // Studia Humanitatis. 2017. № 1. URL: http://st-hum.ru/sites/st-hum.ru/files/pdf/bragova_1.pdf (дата обращения: 12.08.2020).
  2. Кацман Н. Л. Методика преподавания латинского языка. М.: Владос, 2015. 239 c.
  3. Кацман Н. Л., Покровская З. А. Латинский язык: учебник для вузов. М.: Владос, 2018. 479 с.
  4. Малинаускене Н. К. Свое или чужое? (привлечение материалов русского языка в преподавании классических языков) // Новый филологический вестник. 2006. № 1 (2). С. 171-187.
  5. Подосинов А. В. Латинский язык в школе. История, задачи и методика преподавания. М.: Русское слово, 1996. 92 с.
  6. Учебный латинский словарь / сост. Э. Хабенштайн, Э. Хермес, Х. Циммерманн. СПб.: Санкт-Петербургская классическая гимназия, 1993. 149 с.
  7. Щукин А. Н., Фролова Г. М. Методика преподавания иностранных языков. М.: Академия, 2015. 288 с.
  8. Ярхо В. Н., Лобода В. И. Латинский язык для педагогических вузов. М.: Высшая школа, 2008. 399 с.
  9. Forward with Classics: Classical Languages in Schools and Communities / ed. by A. Holmes-Henderson, S. Hunt, M. Musié. L.: Bloomsbury Publishing, 2018. 296 p.
  10. http://www.quizlet.com/about/ (дата обращения: 14.05.2020).
  11. https://quizlet.com (дата обращения: 12.04.2020).
  12. Kolodny L. Quizlet Raises $12 Million to Take Its Popular Study Tools International [Электронный ресурс] // The Wall Street Journal. 2015. November 23. URL: https://www.wsj.com/articles/BL-VCDB-18176 (дата обращения: 11.08.2020).
  13. Leitner S. So lernt man lernen. Der Weg zum Erfolg. Freiburg: Herder, 2003. 317 s.
  14. Teaching Classics with Technology / ed. by B. Natoli, S. Hunt. N. Y.: Bloomsbury Publishing, 2019. 264 p.

Author information

Maria Sergeevna Golikova

PhD

Moscow State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Received: September 14, 2020.
  • Published: December 30, 2020.

Keywords

  • латинский язык
  • обучающее приложение Quizlet
  • латинская лексика
  • функционал программы
  • контроль преподавателя
  • работа над ошибками
  • Latin language
  • ‘Quizlet’ educational platform
  • Latin vocabulary
  • program functionalities
  • teacher’s control
  • error correction

Copyright

© 2020 The Author(s)
© 2020 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)