• Opinion Paper
  • March 31, 2022
  • Open access

Nazarov V. L., Doliner L. I. Analysing the First Results of Digital Transformation of School Education during the Global COVID-19 Pandemic: The Experience of the Sverdlovsk Region. Yekaterinburg: Ural University Publishing House, 2021. 148 p.: Opinion Paper

References

  1. Назаров В. Л., Долинер Л. И. Анализ первых результатов цифровой трансформации школьного образования в период мировой пандемии COVID-19: опыт Свердловской области. Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2021.
  2. Шурухина Т. Н., Довгаль Г. В., Глухих Е. В., Ключников Д. А. Анализ первых результатов перехода российского образования на дистанционные форматы в период мировой пандемии COVID-19 // Современные проблемы науки и образования. 2020. № 6. URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=30265
  3. Greenberg B. What We’ve Learned from Distance Learning, and What It Means for the Future. 2020. URL: https://www.educationnext.org/what-weve-learned-from-distance-learning-what-it-means-for-future-improving-online-education
  4. UNESCO: International Commission on the Futures of Education. Education in a Post-COVID World: Nine Ideas for Public Action - ICDE. 2020. URL: https://www.icde.org/knowledge-hub/unesco/education-in-a-post-covid-world-report

Author information

Lyubov Vasiljevna Alekseeva

Dr

Nizhnevartovsk State University

About this article

Publication history

  • Received: February 22, 2022.
  • Published: March 31, 2022.

Keywords

  • цифровая трансформация
  • школьное образование
  • мировая пандемия COVID-19
  • дистанционное образование
  • digital transformation
  • school education
  • global COVID-19 pandemic
  • distance education

Copyright

© 2022 The Author(s)
© 2022 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)