• Original research article
  • February 28, 2023
  • Open access

Involvement of Students Majoring in Advertising and Public Relations in Academic Research Activities

Abstract

The aim of the study is to substantiate the need to involve students in academic research work, participation in scientific conferences of various levels. The authors conducted a study “Participation of students majoring in Advertising and Public Relations in academic research work” on the basis of the Moscow Aviation Institute in order to understand what needs to be changed in the educational process, what forms of organization of research activities can and should be used so that students are in demand in the labor market and join scientific work. The study is novel in that it determines the main reasons for the motivation and demotivation of participation of students majoring in Advertising and Public Relations in scientific work. As a result, the methodological recommendations developed during the study, which will help university teachers to involve students in academic research work and can be used in the educational process, have been presented.

References

  1. Алексейцева А. А., Грасс Т. П. Проблемы организации научно-исследовательской деятельности студентов как составляющей механизма формирования готовности к профессиональной мобильности // Менеджмент социальных и экономических систем. 2016. № 4.
  2. Буковская Г. В. Научно-практическая конференция - важный этап в организации исследовательской деятельности студентов // Вестник Академии детско-юношеского туризма и краеведения. 2014. № 4 (113).
  3. Как студенту написать научную статью / авт.-сост. Р. И. Баженов, О. Ю. Пронина. Биробиджан: ИЦ Приамурского государственного университета им. Шолом-Алейхема, 2017.
  4. Коган Е. А. Отношение студентов вузов к научно-исследовательской работе // Человеческий капитал. 2020. № 8 (140). DOI: 10.25629/HC.2020.08.17
  5. Лотарева Т. Ю. Научно-исследовательская деятельность студентов в учебном процессе: проблемы научно-творческого интереса и его отсутствия // Мир науки. 2016. Т. 4. № 2.
  6. Лукьянец Н. Г. Основы научно-исследовательской деятельности студентов. Костанай: Изд-во Костанайского филиала Челябинского государственного университета, 2018.
  7. Маметьева О. С., Супрун Н. Г., Халикова Д. А. Научно-исследовательская работа студентов вуза: результативность и проблемы организации // Современные проблемы науки и образования. 2018. № 1.
  8. Научно-исследовательская работа студентов ВГСПУ: организация и регламентирующие документы: метод. разраб. / сост. Т. С. Бородина, С. А. Комиссарова, С. Б. Спиридонова; науч. ред. В. В. Зайцев. Волгоград: Перемена, 2012.
  9. Панькова А. М. Руководство по выполнению исследовательских работ студентов. Екатеринбург: Изд-во Уральского государственного университета, 2020.
  10. Сосина Л. В. Роль научно-исследовательской деятельности студентов в процессе освоения образовательной программы // Теория и методика профессионального образования. 2016. № 5.
  11. Шубаро О. В. Формирование мотивации студентов к научно-исследовательской деятельности // Взаимосвязь научно-исследовательской деятельности и педагогического процесса в высшей школе: мат. XII науч.-метод. конф., посвящ. памяти проф. И. Л. Зеленковой (г. Минск, 26 марта 2015 г.) / редкол.: А. А. Легчилин, Е. В. Беляева. Мн., 2015.

Author information

Anna Vladimirovna Taranenko

PhD

Moscow Aviation Institute

Khurshud Nezhdat kyzy Kushvakha

PhD

Moscow Aviation Institute

About this article

Publication history

  • Received: November 11, 2022.
  • Published: February 28, 2023.

Keywords

  • научно-исследовательская деятельность студентов
  • участие в научных конференциях
  • мотивация студентов
  • демотивация студентов
  • формы организации научной деятельности
  • academic research activities of students
  • participation in scientific conferences
  • motivation of students
  • demotivation of students
  • forms of organization of scientific activities

Copyright

© 2023 The Author(s)
© 2023 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)