• Original research article
  • January 15, 2016
  • Open access

DEVELOPMENT OF STUDENTS’ COGNITIVE ACTIVITY AT TEACHING FOREIGN LANGUAGE IN NONLINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

The article considers the problem of development of students’ cognitive activity when teaching a foreign language in nonlinguistic higher education establishment. Particular attention is paid to the use of interactive educational techniques, contributing to the revelation of creative potential of the person seeking to gain new knowledge and innovative solutions to professional tasks.

References

  1. Вербицкий А. А. Человек в контексте речи: формы и методы активного обучения. М.: Знание, 1990. 64 с.
  2. Еловская С. В. Модернизация иноязычного образования в неязыковом вузе // Вестник МичГАУ: научно-производственный журнал. 2014. № 6. С. 95-98.
  3. Обзор национальной образовательной политики // Высшее образование и исследования в Российской Федерации. М.: Весь мир, 2000.

Author information

Dmitrii Viktorovich Gatsoev

Michurinsk State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: January 15, 2016.

Keywords

  • познавательная активность
  • интерактивные образовательные технологии
  • творческий потенциал
  • интеграция
  • обучение иностранному языку
  • cognitive activity
  • interactive educational techniques
  • creative potential
  • integration
  • teaching a foreign language

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)