• Original research article
  • June 17, 2016
  • Open access

SOCIAL PROJECTING IN THE FORMATION OF A FUTURE TEACHER’S CIVIL ATTITUDE

Abstract

The article examines social projecting as a priority while forming students’ civil attitude. Social projecting stimulates future teachers to participate in the socially valuable activity on the basis of the adopted value orientations and beliefs. According to the authors, the educational systems do not fully use the young people’s potential in the aspect of forming civil attitude during social-project activity.

References

  1. Быков А. К. Социокультурные проблемы воспитание российской гражданственности и патриотизма в системе образования // Педагогическое образование и наука. 2011. № 2. С. 8-15.
  2. Капустина З. Я. Культура гражданственного становления личности как социально-педагогическое явление // Наука и школа. 2006. № 1. С. 17-20.
  3. Мирошина Т. А. Формирование гражданственности студентов вуза как педагогическая проблема // Высшее образование сегодня. 2008. № 3. С. 67-71.
  4. Тюляева Т. И., Гревцева Г. Я. Социализация как фактор гражданственного становления школьника // Основы государства и права. 2005. № 3. С. 71-74.
  5. Уланов К. Н., Уланова С. В. Социальное проектирование и социальное моделирование как способ гражданско-правового образования и воспитания школьников // Основы государства права. 2004. № 3. С. 75-79.

Author information

Elena Vasil'evna Korepanova

Michurinsk State Agrarian University

Lilya Mirzageevna Morkovkina

Michurinsk State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: June 17, 2016.

Keywords

  • гражданственность
  • формирование гражданственности
  • социальное проектирование
  • социальный проект
  • civic consciousness
  • forming civic consciousness
  • social projecting
  • social project

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)