TEACHERS’ ABILITY TOWARDS ORGANIZATIONAL AND MANAGERIAL ACTIVITIES AT THE LESSONS AS THE GUARANTEE OF THE FORMATION OF LEARNERS’ FOREIGN COMMUNICATIVE COMPETENCE
Abstract
The article examines the preparation of a teacher to organizational and managerial activity with the purpose to form communicative competence among pupils at such a level which would allow them to communicate freely in a foreign language. The author highlights the conditions of the formation of teacher’s organizational and managerial competence. He/she should learn to manage educational activity of the pupils from the position of subject-subject relations, which allow transferring this management at the level of self-management. The formed organizational and managerial competence of the teacher contributes to the learners’ formation of communicative competence.
References
- Кузьмина Н. В. Очерки психологии труда учителя. Л.: ЛГУ, 1967. 425 с.
- Ломакина О. Е. Формирование профессиональной компетентности будущего учителя иностранных языков: автореф. дис. … канд. пед. наук. Волгоград, 1998. 26 с.
- Поташник М. М. Управление качеством образования в школе. М.: Просвещение, 1996. 265 с.
- Сластёнин В. А. Педагогика: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: Академия, 2003. 576 с.
- Усачёва О. В. Система подготовки учителя к осуществлению организационно-управленческой деятельности: монография. Тамбов: ИД ТГУ, 2014. 248 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 30, 2016.
Keywords
- коммуникативная компетенция
- формирование организационно-управленческой компетенции
- субъектно-субъектные отношения
- рефлексия
- учитель
- communicative competence
- formation of organizational and managerial competence
- subject-subject relations
- reflection
- teacher
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC