• Original research article
  • December 22, 2016
  • Open access

THE DEVELOPMENT OF INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO STUDENTS OF NON-LINGUISTIC HIGHER SCHOOLS

Abstract

The article is devoted to the problem of development of information and communication competence of students of non-linguistic institutions of higher education when teaching foreign language. Special attention is paid to the structural components of this competence, psychological-pedagogical and organizational-methodical conditions in which it develops. The author emphasizes the need of developing the skill of effective use of information in the process of professional foreign language communication.

References

  1. Еловская С. В. Модернизация иноязычного образования // Актуальные проблемы германистики, романистики и русистики: материалы ежегодной международной конференции: в 2-х ч. Екатеринбург: Урал. гос. пед. ун-т, 2015. Ч. II. С. 30-34.
  2. Еловская С. В., Алексеева Е. Ю. Психолого-педагогические условия обучения школьников иностранному языку посредством информационно-коммуникационных технологий // Педагогика. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 2 (2). С. 12-14.
  3. Карандеева Л. Г. Языковые средства репрезентации вежливости в речевом акте предложения: гендерный аспект (на материале современного немецкого языка) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 8 (50): в 3-х ч. Ч. 1. С. 89-91.

Author information

Svetlana Vladimirovna Elovskaya

Michurinsk State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: December 22, 2016.

Keywords

  • информационно-коммуникативная компетенция
  • информационные технологии
  • профессиональное иноязычное общение
  • обучение иностранному языку
  • информационно-образовательная среда
  • information and communication competence
  • information technologies
  • professional foreign language communication
  • teaching a foreign language
  • information-educational environment

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)