THE DEVELOPMENT OF INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO STUDENTS OF NON-LINGUISTIC HIGHER SCHOOLS
Abstract
The article is devoted to the problem of development of information and communication competence of students of non-linguistic institutions of higher education when teaching foreign language. Special attention is paid to the structural components of this competence, psychological-pedagogical and organizational-methodical conditions in which it develops. The author emphasizes the need of developing the skill of effective use of information in the process of professional foreign language communication.
References
- Еловская С. В. Модернизация иноязычного образования // Актуальные проблемы германистики, романистики и русистики: материалы ежегодной международной конференции: в 2-х ч. Екатеринбург: Урал. гос. пед. ун-т, 2015. Ч. II. С. 30-34.
- Еловская С. В., Алексеева Е. Ю. Психолого-педагогические условия обучения школьников иностранному языку посредством информационно-коммуникационных технологий // Педагогика. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 2 (2). С. 12-14.
- Карандеева Л. Г. Языковые средства репрезентации вежливости в речевом акте предложения: гендерный аспект (на материале современного немецкого языка) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 8 (50): в 3-х ч. Ч. 1. С. 89-91.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 22, 2016.
Keywords
- информационно-коммуникативная компетенция
- информационные технологии
- профессиональное иноязычное общение
- обучение иностранному языку
- информационно-образовательная среда
- information and communication competence
- information technologies
- professional foreign language communication
- teaching a foreign language
- information-educational environment
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC