EMOTIONAL DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL CHILDREN
Abstract
The article reveals the importance of emotional development of primary school pupils. It shows the importance of a primary school teacher in the life of a child starting school. The future direction in educational, social and personal life of the pupil depends largely on his/her personality. The article also examines the complex psychological and personal changes occurring in connection with the child’ enrolling in the school which are characterized as a transitional stage in the change of the leading activity. At the same time, maintaining the activity of the previous period remains undeniable.
References
- Бандура А. Теория социального научения. СПб.: Евразия, 2000. 320 с.
- Боулби Дж. Создание и разрушение эмоциональных связей / пер. с англ. М.: Академический проект, 2004. 232 с.
- Варга А. Я. Введение в системную семейную психотерапию. М.: «Когито-Центр», 2009. 182 с.
- Келли Д. Теория личности (теория личных конструктов). СПб.: Речь, 2000. 249 с.
- Маслоу А. Мотивация и личность. СПб.: Евразия, 1999. 398 с.
- Мухина В. С. Возрастная психология. М., 1997. 423 с.
- Пирогов Н. И. Вопросы жизни. Иваново, 2008. 408 с.
- Рубинштейн С. Л. Избранные философско-психологические труды. М.: Наука, 1997. 463 с.
- Спиваковская А. С. Девять диалогов по психологии обыденной жизни. М.: Дом интеллектуальной книги, 1998. 112 с.
- Эйдемиллер Э., Юстикис В. Психология и психотерапия семьи. СПб.: Питер, 2009. 672 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 22, 2016.
Keywords
- эмоциональное развитие
- психика
- младшие школьники
- учитель начальных классов
- личность
- чувства
- эмоции
- emotional development
- psyche
- primary school children
- primary school teacher
- personality
- feelings
- emotions
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC