• Original research article
  • March 31, 2017
  • Open access

THE USE OF INTERACTIVE TEACHING METHODS IN THE FORMATION OF THE CONCEPTUAL APPARATUS IN THE COURSE OF SOCIAL STUDIES

Abstract

The article deals with the problem of the use of interactive teaching methods in the course of Social studies in secondary vocational educational institutions. The author’s personal experience is generalized. The role of application of interactive forms of learning when students are mastering the conceptual apparatus is demonstrated. The excerpt from the methodological handbook on the theme “The Constitution of the Russian Federation. The foundations of constitutional order” is presented.

References

  1. Буланкина Н. Н., Дудко С. В. Роль самостоятельной работы студентов в образовательном процессе // Совершенствование методики обучения в высшей школе: сб. науч. тр. Ставрополь, 2014. С. 36-38.
  2. Методика преподавания обществознания в школе: учебник / под ред. Л. Н. Боголюбова. М.: Владос, 2002. 304 с.
  3. Платонова Н. А., Аксенова Л. Н. Формирование понятий как основы теоретических знаний на уроках обществознания // Модернизация юридического образования в России: опыт и перспективы: мат-лы всерос. науч.-практ. конф. Орехово-Зуево, 2016. С. 143-147.

Author information

Inna Viktorovna Allenova

Tambov State University named after G. R. Derzhavin

About this article

Publication history

  • Published: March 31, 2017.

Keywords

  • интерактивные методы
  • обучение обществознанию
  • формирование понятийного аппарата
  • проблемно-ориентированное обучение
  • средне-профессиональное образовательное учреждение
  • interactive methods
  • teaching Social Studies
  • developing conceptual framework
  • problem-oriented teaching
  • secondary vocational educational institution

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)