• Original research article
  • June 30, 2017
  • Open access

INTERSUBJECT PROJECT AS AN EFFECTIVE MEANS OF ACHIEVING METASUBJECT RESULTS IN FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article is devoted to the study of metasubject results in gifted children in the process of developing projects in extracurricular classes in a foreign language. The authors focus on the creation of a special educational environment contributing to the activation of students’ cognitive activity, the formation of a high level of public culture in modern schoolchildren.

References

  1. Аксенова Н. И. Метапредметное содержание образовательных стандартов // Педагогика: традиции и инновации: материалы Междунар. Научно-практическая конференция: в 2-х т. Челябинск: Два комсомольца, 2011. Т. I. С. 104-107.
  2. Еловская С. В. Модернизация иноязычного образования в неязыковом вузе // Вестник Мичуринского государственного аграрного университета. 2014. № 6. С. 95-97.
  3. Еловская С. В., Алексеева Е. Ю. Психолого-педагогические условия обучения школьников иностранному языку посредством информационно-коммуникационных технологий // Педагогика. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 2 (2). С. 12-14.

Author information

Svetlana Vladimirovna Elovskaya

Michurinsk State Agrarian University

Mariya Yur'evna Myasnikova

Michurinsk Lyceum

About this article

Publication history

  • Published: June 30, 2017.

Keywords

  • метапредметные результаты
  • межпредметные проекты
  • обучение иностранному языку
  • познавательная деятельность
  • иноязычное образование
  • гувернерские занятия
  • metasubject results
  • intersubject projects
  • teaching foreign languages
  • cognitive activity
  • foreign language education
  • tutor's classes

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)