FORMATION OF PROJECT-IMAGE THINKING IN THE DESIGN SCHOOL “ART-SQUARE”
Abstract
In the article the author describes by a practical example the formation of the project-image thinking of the students from the design school “ART-Square”, which is an integral element in the “school - college - institution of higher education” system on the basis of Naberezhnye Chelny Institute of Kazan (Volga region) Federal University. The presented material contains tables and drawings on integrative studying with a practical orientation.
References
- Арефьева С. М. Школа дизайна в системе университета // Педагогика и психология: актуальные вопросы теории и практики: материалы VI Междунар. науч.-практ. конф. (г. Чебоксары, 3 апреля 2016 г.) / редкол.: О. Н. Широков и др. Чебоксары: Интерактив плюс, 2016. Вып. 1 (6). С. 127-136.
- Джатдоева И. М. Подходы к формированию проектно-образного мышления студентов-дизайнеров // Мир науки, культуры, образования. Горно-Алтайск, 2016. № 4. С. 133-134.
- Каримова И. С. Формирование проектно-образного мышления студентов-дизайнеров средствами графики: дисс.. к. пед. н. Хабаровск, 2005. 267 с.
- Садомова Н. И. Воплощение образа-замысла в изобразительной деятельности // Современные гуманитарные исследования. М.: Спутник+, 2001. № 6. С. 143-145.
Author information
About this article
Publication history
- Published: September 30, 2017.
Keywords
- проектно-образное мышление
- проектирование
- макетирование
- дизайн
- интеграция
- project-image thinking
- projection
- breadboarding
- design
- integration
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC