CORRESPONDENCE WITH PEERS FROM A TARGET-LANGUAGE COUNTRY AS A MOTIVATION TECHNIQUE IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Abstract
The article is devoted to studying the means for efficient realization of the methodological technique of correspondence with peers from a target-language country as a motivation technique when teaching English to secondary-school pupils. The author justifies the efficiency of using the methodological technique of correspondence with peers from a target-language country for learners’ comprehensive language training according to the requirements of the modern federal state educational standards.
References
- Зайцева М. В. Мотивация и некоторые пути ее повышения. М.: ИД «Первое сентября», 2003. 120 с.
- Искрин С. А. Моделирование ситуаций общения в процессе обучения иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2004. № 2. С. 95-100.
- Лихачева О. Н. К вопросу о гуманитарном компоненте образования на примере изучения иностранного языка // Научные открытия 2016: материалы XII Международной научно-практической конференции. М.: Научный центр «Олимп», 2016. С. 187-192.
- Лукьянчикова Н. В. Обучение иностранному языку на начальном этапе обучения // Начальная школа. 2001. № 11. С. 49-51.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 26, 2017.
Keywords
- иностранный язык
- обучение иностранному языку
- методический прием
- мотивационный прием
- переписка
- foreign language
- foreign language teaching
- methodological technique
- motivation technique
- correspondence
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC