• Original research article
  • December 26, 2017
  • Open access

CORRESPONDENCE WITH PEERS FROM A TARGET-LANGUAGE COUNTRY AS A MOTIVATION TECHNIQUE IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Abstract

The article is devoted to studying the means for efficient realization of the methodological technique of correspondence with peers from a target-language country as a motivation technique when teaching English to secondary-school pupils. The author justifies the efficiency of using the methodological technique of correspondence with peers from a target-language country for learners’ comprehensive language training according to the requirements of the modern federal state educational standards.

References

  1. Зайцева М. В. Мотивация и некоторые пути ее повышения. М.: ИД «Первое сентября», 2003. 120 с.
  2. Искрин С. А. Моделирование ситуаций общения в процессе обучения иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2004. № 2. С. 95-100.
  3. Лихачева О. Н. К вопросу о гуманитарном компоненте образования на примере изучения иностранного языка // Научные открытия 2016: материалы XII Международной научно-практической конференции. М.: Научный центр «Олимп», 2016. С. 187-192.
  4. Лукьянчикова Н. В. Обучение иностранному языку на начальном этапе обучения // Начальная школа. 2001. № 11. С. 49-51.

Author information

Pavel Valer'evich Davydov

School № 224, Moscow

About this article

Publication history

  • Published: December 26, 2017.

Keywords

  • иностранный язык
  • обучение иностранному языку
  • методический прием
  • мотивационный прием
  • переписка
  • foreign language
  • foreign language teaching
  • methodological technique
  • motivation technique
  • correspondence

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)