• Original research article
  • December 26, 2017
  • Open access

PECULIARITIES OF STUDENTS-TOPOGRAPHERS TEACHING AT THE MILITARY DEPARTMENT OF THE CIVILIAN HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

The article reveals peculiarities of students-topographers educating within the bounds of training at the military department under Moscow State University of Geodesy and Cartography. Servicemen’s training quality, competent use of high-precision weapon, military units’ mobility will allow providing successful accomplishment of urgent tasks at simultaneous redundancy of the army strength in the current conditions.

References

  1. Веденский В. Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога // Педагогика. 2003. № 10. С. 51-55.
  2. Добровольский В. С. Подготовка офицеров запаса: проблемы и пути их решения // Военная мысль. 2002. № 4. С. 42-46.
  3. Золотовская Л. А. Высшая военная школа: внедрение информационных технологий // Социально-гуманитарные знания. 2008. № 2. С. 222-227.
  4. Керсновский А. А. Философия войны // Философия войны / под общ. ред. А. Б. Григорьева. М.: АНКИЛ-ВОИН, 1995. С. 10-91.
  5. Кольга В. В. Организация учебного процесса непрерывного аэрокосмического образования школьников: учебно-методическое пособие. Красноярск: СибГАУ, 2006. 108 с.

Author information

Denis Andreevich Khabarov

Moscow State University of Geodesy and Cartography

Irina Andreevna Khabarova

Moscow State University of Geodesy and Cartography

About this article

Publication history

  • Published: December 26, 2017.

Keywords

  • особенности обучения
  • гражданский вуз
  • военная кафедра
  • топография
  • воспитание
  • teaching peculiarities
  • civilian higher education establishment
  • military department
  • topography
  • education

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)