• Original research article
  • April 30, 2018
  • Open access

PREPARATION OF STUDENTS FOR FAMILY LIFE IN PROGRESSIVE TRADITIONS OF DAGESTAN PEOPLES

Abstract

The article is devoted to the problem of preparing teenagers for independent life on the basis of folk pedagogy in educational organizations of the Republic of Dagestan, studying and reviving the ethno-cultural values of the peoples of Dagestan, the universal values of previous generations embodied in religious beliefs, folklore, folk traditions and customs, and art. The author focuses on the spiritual and moral education of the younger generation, who loves the Fatherland, is capable of moral perfection and development, as well as the preservation of the traditions of folk pedagogy.

References

  1. Азаров Ю. П. Искусство воспитывать: кн. для учителя. 2-е изд., испр. и доп. М.: Просвещение, 1985. 448 с.
  2. Абдурахманов А. И. Воспитание детей в исламе. Махачкала, 2001. 160 с.
  3. Волков Г. Н. Этнопедагогика: учеб. для студ. сред. и высш. пед. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 1999. 168 с.
  4. Гаджиева С. Ш. Семья и брак у народов Дагестана в ХIХ - начале ХХ в. / отв. ред. А. И. Першиц. М.: Наука, 1985. 357 с.
  5. Данилюк А. Я., Кондаков А. М., Тишков В. А. Концепция духовно-нравственного воспитания личности гражданина России. М.: Просвещение, 2009. 24 с.
  6. Педагогика: учебное пособие для школьных педагогических училищ / под ред. д. пед. н. Б. И. Есинова. М.: Просвещение, 1967. 413 с.
  7. Саидов Т. Г. Методическое руководство к учебнику КТНД для учащихся младшего школьного возраста «Мудрые адаты народа». Махачкала: Издательство НИИ педагогики, 2002. 55 с.

Author information

Asli Ammaevna Ammaeva

Dagestan Scientific Research Institute of Pedagogy named after A. A. Takho-Godi

About this article

Publication history

  • Received: March 12, 2018.
  • Published: April 30, 2018.

Keywords

  • духовно-нравственное воспитание
  • этнопедагогика
  • адаты
  • традиции
  • гуманизация межличностных отношений
  • интеграция и возрождение духовного наследия
  • интерактивная познавательная деятельность
  • диалоговая форма работы
  • стандарты
  • spiritual and moral education
  • ethno-pedagogy
  • adats
  • traditions
  • humanization of interpersonal relations
  • integration and revival of spiritual heritage
  • interactive cognitive activity
  • dialogue form of work
  • standards

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)