PECULIARITIES OF ORGANIZING A MODERN LESSON OF MUSIC WITH SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Abstract
The article considers the foundations of the organization of a modern lesson of music with secondary schools students (adolescents). Its distinctive features are analyzed on the basis of the content of federal state educational standards regulating the implementation of the educational process. The actual forms, methods, types of a lesson, which give an opportunity to intensify teaching music to adolescents, are revealed. The obtained results allowed the author, as an example, to develop methodological recommendations for the implementation of a lesson-contest that meets modern requirements.
References
- Абдулин Э. Б., Николаева Е. В. Методика музыкального образования. М.: Музыка, 2006. 336 с.
- Алиев Ю. Б. Настольная книга школьного учителя музыки. М.: Владос, 2002. 336 с.
- Затямина Т. А. Современный урок музыки: методика конструирования, сценарии проведения, тестовый контроль. М.: Глобус, 2007. 170 с.
- Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискуссии (анализ зарубежного опыта). Рига: НПЦ «Эксперимент», 1995. 176 с.
- Рачина Б. С. Технология и методика обучения музыке в общеобразовательной школе. СПб.: Композитор, 2007. 544 с.
Author information
About this article
Publication history
- Received: March 24, 2018.
- Published: April 30, 2018.
Keywords
- общеобразовательная школа
- современный урок музыки
- урок-конкурс
- подростки
- методические рекомендации
- school providing general education
- modern lesson of music
- lesson-competition
- adolescents
- methodological guidelines
Copyright
© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC