• Original research article
  • October 31, 2019
  • Open access

USE OF TALK SHOW AS A PRACTICE-BASED TASK WHEN TEACHING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATION AT A PEDAGOGICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

The article justifies the efficiency of talk show as a practice-based task, provides general recommendations on its organization and conduction. The paper covers such issues as stage-by-stage work to prepare and conduct a lesson in the talk show format, its structure, potential of talk show to develop learners’ communicative skills, to prepare them for real communication in a foreign language, to form their readiness for project-based activity focused on developing foreign language communicative skills by means of talk show.

References

  1. Заир-Бек Е. С. Основы педагогического проектирования: учебное пособие для студентов педагогического бакалавриата, педагогов-практиков. СПб.: Просвещение, 1995. 234 с.
  2. Кириллова Г. Д. Инновации современной дидактики. Постановка вопроса // Вестник Ленинградского государственного университета имени A. C. Пушкина. 2008. № 2. С. 29-47.
  3. Колесникова И. А., Горчакова-Сибирская М. П. Педагогическое проектирование. М.: Академия, 2007. 288 с.
  4. Лазутова Л. А., Левина Е. А. Базовая кафедра как механизм практико-ориентированного обучения студентов педагогического института // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 11 (77). Ч. 2. С. 197-199.
  5. Левина Е. А., Лазутова Л. А. Использование ролевой игры в качестве практико-ориентированного задания при обучении иностранному языку в педагогическом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2018. № 8 (86). Ч. 1. C. 207-210.
  6. Матяш Н. В. Проектный метод обучения в системе технологического образования // Педагогика. 2000. № 4. С. 37-43.
  7. Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка // Иностранный язык в школе. 2000. № 3. С. 3-9.
  8. Теория и практика организации профильного обучения: учебно-методическое пособие: в 2-х ч. / под ред. C. B. Кривых, H. H. Суртаевой. СПб.: АППО, 2006. Ч. 2. 260 с.
  9. Шукшина Т. И., Горшенина С. Н., Кулебякина М. Ю. Подготовка педагогических кадров в условиях реализации инновационной модели: вуз - базовая кафедра - образовательная организация // Гуманитарные науки и образование. 2016. № 1 (26). С. 89-93.
  10. Levina E. A., Kostina E. V. Using educational podcasts to teach the bachelors speaking in foreign language // Гуманитарные науки и образование. 2016. № 2 (26). С. 99-103.

Author information

Elena Aleksandrovna Levina

Mordovia State Pedagogical Institute named after M. E. Evseviev

Aleksandra Olegovna Eremina

Mordovia State Pedagogical Institute named after M. E. Evseviev

About this article

Publication history

  • Received: September 13, 2019.
  • Published: October 31, 2019.

Keywords

  • практико-ориентированное задание
  • проектная деятельность
  • умения говорения
  • ток-шоу
  • урок иностранного языка
  • practice-based task
  • project-based activity
  • speaking skills
  • talk show
  • foreign language lesson

Copyright

© 2019 The Author(s)
© 2019 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)