• Original research article
  • August 31, 2020
  • Open access

Specificity of Argumentation Skills Manifestation in Argumentative Essay of Unified State English Exam

Abstract

The paper aims to reveal specificity of students’ argumentation skills manifestation in the argumentative essay. The article describes structure of argumentation competence manifesting itself in proper organization of the essay paper, identifies typical semantic relations in the argumentative text and considers use of semantic connectors and key words as components of the argumentation strategy. Scientific originality of the study lies in the fact that the author identifies the role of cohesion skills in structure of students’ argumentation competence. The research findings are as follows: the author shows that insufficient cohesion skills, in particular, low competence in using semantic connectors and key words, influences negatively the quality of students’ argumentation.

References

  1. Булатова Э. В. К вопросу о ключевых знаках журналистского текста // Вестник Челябинского государственного университета. 2013. № 21 (312). С. 92-96.
  2. Макаров М. Л. Основы теории дискурса. М.: Гнозис, 2003. 280 с.
  3. Мильруд Р. П. Теория обучения иностранным языкам. Английский язык: учебник для вузов. М.: Юрайт, 2020. 406 с.
  4. Сахарный Л. В. Введение в психолингвистику: курс лекций. Л.: Издательство Ленинградского университета, 1989. 184 с.
  5. Смысловое восприятие речевого сообщения (в условиях массовой коммуникации) / отв. ред. Т. М. Дридзе, А. А. Леонтьев. М.: Наука, 1976. 263 с.
  6. Celce-Murcia M., Derneiy Z., Thurrell S. Communicative Competence: A Pedagogically Motivated Model with Content Specifications [Электронный ресурс]. URL: https://escholarship.org/uc/item/2928w4zj (дата обращения: 20.05.2020).
  7. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) [Электронный ресурс]. URL: https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages (дата обращения: 13.01.2020).
  8. Hamp-Lyons L., Heasley B. Study Writing. Cambridge: CUP, 2006. 213 p.
  9. Harmer J. How to Teach Writing. Harlow: Pearson; Longman, 2004. 154 p.
  10. Munby J. Communicative Syllabus Design. Cambridge: CUP, 1978. 232 p.

Author information

Anna Vladimirovna Kashcheeva

PhD

Derzhavin Tambov State University

About this article

Publication history

  • Received: May 27, 2020.
  • Published: August 31, 2020.

Keywords

  • умения аргументации
  • эссе - выражение собственного мнения
  • единый государственный экзамен
  • английский язык
  • способы семантической связи для развития аргументов
  • argumentation skills
  • argumentative essay
  • Unified State Exam
  • English language
  • semantic connectors

Copyright

© 2020 The Author(s)
© 2020 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)