Teaching the English-Language Art History Discourse to History Students Based on Set of Exercises on the Moodle Platform
Abstract
The purpose of the study is to provide theoretical justification and experimental verification of effectiveness of using a set of exercises to teach the English-language art history discourse through the Moodle platform to students who pursue a degree in History. The article presents a set of exercises that makes it possible to ensure formation of foreign-language professional communicative competence in History students, which is dictated by the requirements laid down in regulatory documents and also meets students’ needs identified as a result of a survey. Scientific novelty of the research lies in testing effectiveness of the Moodle platform for teaching foreign languages to students pursuing a bachelor’s degree in History and in developing an electronic educational course on this platform, which contains a set of exercises for teaching the English-language art history discourse to History students. As a result, it is proved that the Moodle platform is an effective means for teaching a foreign language and that it contributes to organisation of students’ independent activities.
References
- Анисимова Т. И. Организация самостоятельной работы бакалавров средствами дистанционного обучения // Фундаментальные исследования. 2013. № 11. Ч. 4. С. 747-750.
- Бельмесова М. О. Ключевые особенности искусствоведческого дискурса в рамках текстовой актуализации английского лингвокультурного концепта “Painting” (на материале монографии Г. Рейнольдса “Turner. World of art”) // Вестник Южно-Уральского государственного университета. 2016. Т. 13. № 1. С. 62-68.
- Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений. М.: Академия, 2004. 336 с.
- Еремеева Г. Р., Мельникова О. К. Английский язык через систему Moodle // Казанский педагогический журнал. 2018. № 1. C. 103-106.
- Милетова Е. В. Англоязычный искусствоведческий дискурс: природа и лексическое наполнение // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 4 (22). Ч. 2. C. 114-119.
- Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 44.03.01 Педагогическое образование (уровень бакалавриата) [Электронный ресурс]: Приказ Минобрнауки Российской Федерации от 04.12.2015 № 1426. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_192459/bb45b5ffd0ff66e79bc4ec6fd1b50277b2ee71c8/ (дата обращения: 13.12.2020).
- Скрипкина Е. А., Воинова В. В. Обучение студентов-историков англоязычной искусствоведческой терминологии с использованием системы дистанционного обучения Moodle // Humanities Success. 2020. № 10. C. 133-139.
- Трубицина О. И. Методика обучения иностранному языку: учебник и практикум для академического бакалавриата. М.: Юрайт, 2019. 384 с.
- Cambridge Dictionary [Электронный ресурс]. URL: https://dictionary.cambridge.org/ (дата обращения: 13.03.2020).
- https://www.bestguides-spb.com/tour-isaac.html (дата обращения: 10.11.2020).
- Macmillan Dictionary [Электронный ресурс]. URL: https://www.macmillandictionary.com/ (дата обращения: 20.03.2020).
- Madison F. Castles. TAJ Books, 2007. 160 p.
- Merriam-Webster [Электронный ресурс]. URL: https://www.merriam-webster.com/ (дата обращения: 10.03.2020).
- Murray C. Gothic (Architecture. Sculpture. Painting). Könemann, 2004. 520 p.
- Toman R. Gothic (Architecture. Sculpture. Painting). Ullmann & Könemann, 2007. 480 p.
Author information
About this article
Publication history
- Received: February 8, 2021.
- Published: April 30, 2021.
Keywords
- иностранный язык
- студенты-историки
- платформа Moodle
- искусствоведческий дискурс
- комплекс упражнений
- foreign language
- History students
- Moodle platform
- art history discourse
- set of exercises
Copyright
© 2021 The Author(s)
© 2021 Gramota Publishing, LLC