• Original research article
  • August 25, 2022
  • Open access

Teacher’s Personal Website When Modelling the Course “English for Special Purposes” for Master’s Students

Abstract

The aim is to substantiate the need to develop a teacher’s personal website for multi-level teaching of master’s students within the framework of organizing teaching English for special purposes. The article focuses on the expediency of using an individual approach in teaching the language and the effectiveness of using modern information technologies in this educational environment, on the special role of the teacher’s personal website in the learning process. The authors share their experience of creating the teacher’s personal website when modelling the course “English for Special Purposes” for master’s students, clearly describing the components of the process of its design. The scientific novelty of this study lies in the fact that for the first time, for linguodidactic purposes, it describes the stages of organizing the personal educational website for an English teacher for special purposes, within which master’s students are taught on an individual educational track. As a result, the features of modelling the course “English for Special Purposes” for the master’s students of the European Educational Institute of MGIMO University of the Ministry of Foreign Affairs of Russia are presented; the specific recommendations for its development and ways to organize the work of students are given, taking into account the specifics of the course program; the algorithm of actions is defined when creating the teacher’s personal website for multi-level education of master’s students.

References

  1. Атабекова А. А. Веб-сайт как основа моделирования урока иностранного языка // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия «Русский и иностранные языки и методика их преподавания». 2005. № 1.
  2. Бетретдинова И. Х. Персональный сайт как вспомогательное средство обучения иностранному языку // Педагогическое мастерство и современные педагогические технологии: сб. мат. II Междунар. науч.-практ. конф. / отв. ред. Т. В. Яковлева; Центр научного сотрудничества «Интерактив Плюс». Чебоксары, 2017.
  3. Гарькуша Н. В., Буторина Н. И. Особенности организации образовательного сайта // Наука и перспективы. 2016. № 4.
  4. Голубева С. С. Интеграция средств ИКТ и интернет-ресурсов в процесс обучения иностранному языку в высшей школе // Научный дайджест Восточно-Сибирского института Министерства внутренних дел Российской Федерации. 2021. № 1.
  5. Завгородняя Е. Л. Использование ИКТ в обучении иностранному языку // Теория и практика инновационных технологий в АПК: мат. Нац. науч.-практ. конф. / под ред. В. С. Артемьева; Воронежский государственный аграрный университет им. Императора Петра I. Воронеж, 2021.
  6. Кемерова Н. С. Проектирование индивидуальной траектории обучения иностранному языку в техническом вузе // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2010. № 2 (92).
  7. Марчук С. В. Учебный сайт как эффективный инструмент повышения качества образования // Сибирский педагогический журнал. 2019. № 1.
  8. Марьянчик В. А. Индивидуальные траектории педагогической практики: опыт педагогической магистратуры // Модернизация педагогического образования в непрерывной системе подготовки кадров: мат. Всерос. науч.-практ. конф. / сост. и отв. ред. Л. Ю. Щипицина. Архангельск, 2017.
  9. Стариков А. М. Применение технологии разноуровневого обучения иностранному языку: способы повышения эффективности и индивидуальные образовательные треки учеников // Молодой ученый. 2018. № 48 (234).
  10. Унт И. Индивидуализация и дифференциация обучения. М.: Педагогика, 1990.
  11. Федорова М. Л., Крупенкина Ф. А. О некоторых особенностях подхода к преподаванию дисциплины «Английский язык для специальных целей» // Молодой ученый. 2020. № 20 (310). URL: https://moluch.ru/archive/310/70041/
  12. Chien Ch.-W. Influence of Differentiated Instruction Workshop on Taiwanese Elementary School English Teachers’ Activity Design // Theory and Practice in Language Studies. 2015. Vol. 5. No. 2. DOI: 10.17507/tpls.0502.06
  13. Mohammad A. The ESP Teacher: Issues, Tasks and Challenges // English for Specific Purposes World. 2014. Vol. 15. Iss. 42. URL: https://www.researchgate.net/profile/Mohammad-Ahmed-13/publication/281345731_TheESP_Teacher_Issues_Tasks_and_Challenges/links/55e6c60908ae1696972e17d2/The-ESP-Teacher-Issues-Tasks-and-Challenges.pdf
  14. Palmer J. W. Web Site Usability, Design, and Performance Metrics // Information Systems Research. 2002. Vol. 13. No. 2.

Author information

Natalia Igorevna Tsvetkova

PhD

MGIMO University, Moscow

Tatyana Nikolaevna Yablokova

PhD

MGIMO University, Moscow

About this article

Publication history

  • Received: July 2, 2022.
  • Published: August 25, 2022.

Keywords

  • персональный сайт преподавателя
  • моделирование курса по английскому языку
  • студенты магистратуры
  • разноуровневое обучение иностранному языку
  • teacher’s personal website
  • English language course modelling
  • master’s students
  • multi-level teaching of a foreign language

Copyright

© 2022 The Author(s)
© 2022 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)