IS TESTING A PROBLEM OR A SOLUTION?
Abstract
The article considers the notion “test” from the point of view of the contradictory attitude of higher school teachers towards it. The author presents criteria for test tasks, the test structure and samples of development of different types of test tasks prepared by the author on the basis of the IELTS format test and aimed at assessing, apart from the knowledge of separate material, general language abilities and skills except for oral speech.
References
- Григораш О. В. Тестовые задания - один из эффективных способов оценки качества знаний студентов [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/testovye-zadaniya-odin-iz-effektivnyh-sposobov-otsenki-kachestva-znaniy-studentov (дата обращения: 20.08.2017).
- Сидорина В. А., Зайцева Е. М. Особенности педагогической технологии управления развитием информационной компетентности студентов в техническом вузе // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2012. № 7. С. 194-196.
- Сидорина В. А., Чакмина А. В. Проблемы педагогической диагностики в системе высшего профессионального образования // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2014. № 3: в 2-х ч. Ч. 2. С. 246-248.
- IЕLTS. Tеstbuildеr 1. L.: Macmillan Publishеrs, 2004. 84 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 26, 2017.
Keywords
- тестирование
- форма контроля
- знания, умения и навыки
- высшая школа
- оценка
- усвоение учебного материала
- IELTS
- testing
- form of control
- knowledge
- abilities and skills
- higher school
- evaluation
- adoption of educational material
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC