• Original research article
  • December 26, 2017
  • Open access

IS TESTING A PROBLEM OR A SOLUTION?

Abstract

The article considers the notion “test” from the point of view of the contradictory attitude of higher school teachers towards it. The author presents criteria for test tasks, the test structure and samples of development of different types of test tasks prepared by the author on the basis of the IELTS format test and aimed at assessing, apart from the knowledge of separate material, general language abilities and skills except for oral speech.

References

  1. Григораш О. В. Тестовые задания - один из эффективных способов оценки качества знаний студентов [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/testovye-zadaniya-odin-iz-effektivnyh-sposobov-otsenki-kachestva-znaniy-studentov (дата обращения: 20.08.2017).
  2. Сидорина В. А., Зайцева Е. М. Особенности педагогической технологии управления развитием информационной компетентности студентов в техническом вузе // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2012. № 7. С. 194-196.
  3. Сидорина В. А., Чакмина А. В. Проблемы педагогической диагностики в системе высшего профессионального образования // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2014. № 3: в 2-х ч. Ч. 2. С. 246-248.
  4. IЕLTS. Tеstbuildеr 1. L.: Macmillan Publishеrs, 2004. 84 p.

Author information

Elena Mikhailovna Torbik

Financial University under the Government of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: December 26, 2017.

Keywords

  • тестирование
  • форма контроля
  • знания, умения и навыки
  • высшая школа
  • оценка
  • усвоение учебного материала
  • IELTS
  • testing
  • form of control
  • knowledge
  • abilities and skills
  • higher school
  • evaluation
  • adoption of educational material

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)